Organizátoři chtějí, aby si na své přišli ambiciózněji ladění hobíci i ti, kterým voní spíše pohodovější tempo a káva v porcelánu na občerstvovačce. Proto pořadatelé zájemcům nabízí dva formáty – klasický závod a takzvaný švih, ve kterém se nahánějí sekundy pouze na několika měřených segmentech.

„Trefili jsme skupinu cyklistů, co s masovými akcemi začínají, ženy, co se bojí jinde závodit s chlapy, nebo party, co si jdou jednoduše kolo užít. Tento odlišný pohled byl naším cílem, a proto jsme šli do formátu dvou alternativ, tedy pojmout účast jako závod, nebo švih. K našemu překvapení byl poměr skoro jedna ku jedné,“ říká na základě loňské premiéry šéf projektu Jan Hejda.

Road Classics_2023_Slavik__169.jpg

Road Classics se sebevědomým titulem „monumenty, co tě zvednou ze sedla“ letos startuje sezónu až poté, co se odmlčí jeho světoznámé „sestry“, tradiční jarní klasiky. Konkrétně už 25. května účastníci na silničních kolech probádají vinařské království v Jihomoravském kraji. 

Hlavní trasa se startem ve Valticích měří 143 kilometrů a její významnou součástí je velký okruh Pavlov-Klentnice-Mikulov-Milovice-Zaječí-Šakvice-Strachotín-Dolní Věstonice-Pavlov. Pro méně výkonnostní členy pelotonu je připravena varianta, díky které si cestu do finiše u kolonády Reistna zkrátí o více než polovinu. 

RC_Palava.jpg

Poté otočí série kormidlo a 3. srpna zamíří na severozápad Čech. Krušnohorská „klasika“ začíná na Božím Daru a projede například Perninkem, Přebuzí nebo Horní Blatnou a finišuje ve velkém stylu stoupákem na nejvyšší vrchol pohoří, tedy Klínovec. I v tomto případě mohou méně nároční účastníci využít zkratku.

RC_Klinovec.png

Zakončení ročníku obstará Liberecký kraj, který v září 2023 hostil debut Road Classics. Z hlediska profilu – 2350 nastoupaných metrů – jde o nejnáročnější zkoušku pro amatérské cyklisty, která proběhne v samém srdci Jizerských hor na místech jako Knajpa nebo Smědava. Finále pak představuje vrchol, ke kterému výraz „monument“ pasuje dokonale: Ještěd.

RC_Jested.jpg

„Stačí jedno slovo: rozmanitost. Účastníci pojedou po uzavřených silnicích, mají veškerý servis, profesionální zázemí, a to v rámci seriálu, který je lokalitami extrémně rozmanitý,“ shrnuje technický ředitel Road Classics Lubor Tesař, majitel bronzu ze silničního závodu na mistrovství světa v roce 1993.

Podrobnosti o Road Classics naleznete na webu roadclassics.cz.