O Pogačarově velkém vítězství samozřejmě rozhodla jeho neuvěřitelná výkonnost, ale tým UAE Emirates nechce nechat nic náhodě a snaží se vybavit své závodníky tím nejlepším, co současná cyklistická technika nabízí. Týmu se podařilo dostat na technologickou špičku v časovce a také silniční kolo Colnago V4Rs patří k tomu nejrychlejšímu v současném pelotonu. 

Strade Bianche je zvláštní závod a Pogačar tomu trochu upravil i svůj výběr komponentů. Jeho Colnago je podle zjištění italského webu bicidastrada.it ve velikosti 48,5 (podle italského měření velikosti kol, číslo označuje vzdálenost mezi středem a horním koncem sedlové trubky). V této velikosti má rám V4Rs reach 383 mm (horizontální vzdálenost mezi šlapacím středem a řízením) a stack je 539 mm (výška řízení od středu). Podle měření webu Cyclist má Pogačar sedlo 73 cm nad středem.  

GMD_5005.JPG

Colnago V4Rs Tadeje Pogačara.

Pogačar měří 176 cm, takže velikost 48,5 odpovídá standardům, ale posed má samozřejmě o něco delší, než je běžné mezi amatéry. Má 125 mm dlouhý představec, rovnou sedlovku bez offsetu a mírně skloněné sedlo směrem dolů. Před loňskou sezónou si upravoval posed tak, aby byl více nad šlapacím středem. A tomu upravil i délku klik, nyní vozí pouze 165 mm dlouhé kliky Shimano Dura-Ace.

Závodníci samozřejmě hodně řeší také aerodynamiku a Pogačar není výjimkou, takže jeho řídítka od Enve mají nahoře pouze 37 cm a v oblouku 39 cm. Zužování řídítek, aby se optimalizovala aerodynamika, je trendem mezi profesionály, řídítka širší než 40 cm se v profi pelotonu hledají už jen velmi těžko. Pogačar používá kokpit SES AR In-Route, který ještě není v oficiální nabídce značky Enve, ale brzo se zde objeví, protože všechny komponenty profesionálních cyklistů musí být k dispozici i pro veřejnost.

_FF65325.JPG

Řídítka Enve SES AR In-Route jsou pouze 37 cm široká.

Hookless ráfky a bezduše 

Pogačar na Strade Bianche použil svá oblíbená kola Enve SES 4.5. Ty jsou typu hookless, o kterých se v poslední době hodně mluví. Podle kritiků způsobily pád Thomase De Gendta na UAE Tour. Zkušenému Belgičanovi vybouchl přední plášť a zřítil se k zemi. Tým Lotto Dstny používá kola Zipp s hookless ráfky, které vyžadují použití dostatečně širokých bezdušových plášťů s maximálním tlakem 73 psi. Podle kritiků se tlak v pláštích při nárazu může výrazně zvýšit, což způsobí vyskočení patek plášťů z ráfku. Zda jsou ráfky hookless nebezpečné a způsobují nehody, nyní vyšetřuje Mezinárodní cyklistická unie.

MP1_6149.JPG

Kola Enve SES 4.5 mají vpředu 50 mm vysoký ráfek a vzadu 56 mm. 

Zdá se však, že potíže s hookless ráfky má pouze Lotto, protože UAE Emirates používá stejný systém (ale odlišnou značku kol i plášťů) už druhým rokem a to zcela bez problému. Kola Enve SES 4.5 mají vnitřní šířku ráfku 25 mm a Pogačar většinou používá bezdušové pláště Continental GP 5000 široké 28 mm, které na ráfcích Enve mají kolem 30 mm. Na Strade Bianche použil 30mm pláště GP 5000 S TR. Ty jsou odolnější než model GP 5000 TT, který je lehčí a na dobré asfaltu o něco rychlejší. Colnago pojme až 32 mm široké pláště, takže prostoru v rámu a vidlici bylo dost.

Podle bicidastrada.it měl Pogačar na Strade Bianche v předním plášti tlak 3,3 baru (48 psi) a v zadním 3,5 baru (51 psi). Což opravdu není moc a jde o specifické nastavení na prašné cesty. A nejde jen o pohodlí, nižší tlak také lépe drží v zatáčkách. 

Doplňky od Carbon-Ti

Tým UAE Emirates hledá každou možnost technologického vylepšení a nehledí tolik na sponzoring. Takže kromě standardních komponentů, jako je sada Dura-Ace, na Pogačarově kole najdeme i méně známé doplňky. Nejvýraznější jsou karbonové převodníky od Carbon-Ti s hliníkovými zuby, titanovými čepy a s 54 a 40 zuby (kazeta má 11-34 zuby), kotouče od stejné značky (vpředu 160 mm a vzadu 140 mm) a logo Carbon-Ti najdeme třeba i na šroubku krytky hlavového složení. Cílem je snížit celkovou váhu kola a každý gram se počítá (ačkoliv ve skutečnosti mají ušetřené gramy minimální vliv na rychlost). 

Pedály používá standardní Shimano Dura-Ace, kliky jsou vybaveny wattmetrem a kolo doplňuje sedlo Prologo Nago R4 147 a košíky Elite Leggero Carbon. 

Colnago V4Rs (vel. 48,5)

Řazení: Shimano Dura-Ace R9200

Kliky: Shimano Dura-Ace FC-R9200-P (165 mm), s převodníky 54-40 Carbon-Ti

Kazeta: Shimano Dura-Ace CS-R9200, 11-34

Kola: Enve SES 4.5

Kotouče: X-Rotor SteelCarbon 3 (160 mm vpředu, 140 mm vzadu)

Pláště: Continental Grand Prix 5000 S TR da 30 mm (700x30c), ant./post.

Řídítka: Enve SES AR In-Route, představec 125 mm, šířka 370-390 mm (flare)

Pedály: Shimano Dura-Ace PD-R9100

Sedlo: Prologo Nago R4 147

Košíky: Elite Leggero Carbon