„Vždy se mi líbily Stadiony – motokola, která se u nás vyráběla v 50. letech. Tehdy potřebovali rychle motorizovat Československo, tak přidělali malý motor na rám kola a měli levný a docela praktický dopravní prostředek. Když pak začal před pár lety boom elektrokol, řekl jsem si, že by bylo skvělé předělávat místo moderních rámů stará kola,“ vysvětluje Mikulka, jak se zrodil nápad na Retroelektro, „většině lidí se líbí veteráni, ale málokdo má prostor a peníze na to, aby si pořídil starou Jawu nebo Škodovku. Elektrokolo postavené jako veterán si přitom můžete vystavit třeba v obýváku.“
Aby mohl výrobu retro elektrokol naplno rozjet, skončil ve firmě, kde pracoval jako stavební projektant, vybavil si dílnu předělanou z garáže a pustil se do stavby prvního prototypu. Navázal spolupráci s neziskovou organizací Kola pro Afriku, od které vykupuje kola nevhodné pro africké cesty a pomáhá tak financovat dopravu ostatních kol na místo určení.
„Při výrobě používám původní bytelné ocelové rámy a doplňky z pravé kůže. Baterie do elektromotoru si vyrábím sám z kvalitních značkových článků, takže mám úplnou kontrolu nad komponenty. Staré kolo rozeberu do posledního šroubku a kompletně zrenovuji,“ popisuje Petr Mikulka. Cílem je vyrábět nejen krásná, ale i kvalitní elektrokola vhodná do města i na výlety. „Prototyp jsem si sebou vzal na dovolenou do italských Alp a podrobil ho pořádné zatěžkávací zkoušce. Obstál na výbornou,“ dodává s úsměvem.
V kampani na Hithitu si přispěvatelé mohou jako největší odměny místo hotového elektrokola vybrat slevy na jeho přestavby. Mikulka to vysvětluje tím, že každý si může zvolit z jakého typu kola chce rám, jeho barvu, kapacitu baterií nebo třeba typy doplňků. Každé Retroelektro je tak originál vyrobený svému majiteli na míru.