Pouze 152 kilometrů dlouhý závod vybízel k závodění na plný plyn. Úvod závodu byl rovinatý, takže vytvořit stabilní únik nebylo snadné. Tým Jumbo-Visma se snažil kontrolovat závod pro Wouta van Aerta, ale moc to nešlo. Zkoušel to také český mistr Mathias Vacek (Lidl-Trek), ale nakonec po mnoha neúspěšných pokusech odjela silná skupina, ve které byl například Michael Matthews (Jayco AlUla) a s ním také Thymen Arensman (Ineos Grenadiers), Jonathan Caicedo (EF Education-EasyPost), Rui Costa (Intermarché-Circus-Wanty), Dries Devenyns (Soudal Quick-Step), Davide Formolo (UAE Emirates), Hugo Houle (Israel-Premier Tech), Bob Jungels (Bora-Hansgrohe), Xandro Meurisse (Alpecin-Deceuninck), Jacopo Mosca (Lidl-Trek), Harold Tejada (Astana Qazaqstan), Nicolo Buratti (Bahrain Victorious), Martin Marcellusi (Green Project-Bardiani) a Sean Flynn (DSM-Firmenich).
Jumbo drželo vedoucí skupinu blízko, v posledních 50 kilometrech totiž na závodníky čekaly čtyři stoupání a cílem nizozemského týmu bylo udržet Van Aerta vpředu a spurtovat Jejich naděje však vyhasly ve třetím stoupání, v nejtěžším výjezdu Alpette (4,9 km, 9 %). van Aert se zde nedokázal udržet v hlavním poli. Vedoucí skupina se roztrhala po útoku Formola a Tejady a začalo se opět závodit naplno.
K Formolovi a Tejadovi se přidali také Caicedo a Costa, ale nejlepší závodníci z pelotonu už nebyli daleko. Vedoucí kvarteto najíždělo do posledního stoupání Prascorsano s malým náskokem okolo 20 sekund a 18 kilometrů před cílem se v jeden okamžik spojily hned tři skupiny. Druhou skupinu dopředu dovezl tým Soudal Quick-Step, kde pracoval především Matka Cattaneo a ve třetí skupině museli zabrat jezdci Ineosu ve prospěch Fillippa Ganny.
Jenže vrchaři a klasikáři nechtěli dojíždět ve velké skupině a tak 17 kilometrů před cílem zaútočil Marc Hirschi (UAE Emirates) a přidal se Andrea Bagioli (Soudal Quick-Step). Ital byl hodně silný a dával Hirschimu pořádně zabrat, švýcarský mistr musel použít všechny své síly, aby se v mírném stoupání udržet v háku za Bagiolim.
Skupina pronásledovatelů ovšem nebyla daleko a 14 kilometrů před cílem z ní nastoupil Alex Aranburu (Movistar) a svezl také Guillaumea Martina (Cofidis). O kilometr a půl později se obě dvojice spojily a začaly spolupracovat. jenže početná skupina pronásledovatelů nebyla daleko a Ganna vyslal dopřed týmového kolegu Bena Turnera, aby ztrátu smazal. Sám Turner na to však nestačil a náskok uprchlíků narostl na 20 sekund.
Stále si však nemohli dovolit taktizovat a naštěstí pro ně se to ani nestalo. Až v posledním kilometru se Hirschi, Bagioli, Martin a Aranburu začali připravovat na rychle dojezd a boj o vítězství. Martin věděl, že je z skupiny nejpomalejší, proto zkusil soupeře zaskočit útokem 500 metrů před cílem, ale Bagioli jeho pokus pokryl.
Aranburu převzal v posledních dvou zatáčkách vedení a najížděl do cílové rovinky na prvním místě. Ze čtvrté pozice začal spurtovat Hirschi a dostal se na úroveň Bagioliho. Švýcar a Ital dlouho spurtovali vedle sebe, Bagioli byl nakonec o něco lepší a vyhrál. Na Aranburua zbylo třetí a na Martina čtvrté místo.
Ve druhé skupině došlo v poslední zatáčce k pádu, Vincenzo Albanese (Eolo-Kometa) uklouzl a zdržel skoro celou skupinu. Pouze Costa, Ganna a Georg Zimmermann (Intermarché-Circus-Wanty) projeli a Ganna byl ve spurtu nejrychlejší a obsadil páté místo.
Bagioli v cíli přiznal, že dnešní vítězství tak trochu čekal. "Nepřekvapuje mě to, protože formu jsem měl v posledních závodech dobrou. Takže dnes jsme si jeli pro vítězství," vysvětluje. "Start byl hodně rychlý, kvůli těm devadesáti rovinatým kilometrů po startu. Bylo těžké kontrolovat únik. Měli jsme vpředu Driese Devenynse a v posledních stoupáních odvedl skvělou práci Catta (Mattia Cattaneo, pozn. red.). V posledním malém stoupání jsme ujeli a pak už jsme jeli naplno."
"Je to vážně příjemné. Příští rok tým opustím, strávil jsem tu první čtyři roky mezi profesionály a jsem moc rád, že se mohu rozloučit tímto vítězstvím," dodává Bagioli.