Tým Bahrain Victorious byl založen před sezónou 2017 a od prvních závodů měl nejvyšší ambice. Jedničkou týmu byl Vincenzo Nibali a dalšími lídry Sonny Colbrelli a Ion Izagirre. Tým rychle rostl i v dalších letech, v roce 2018 přišel Matej Mohorič, o rok později Rohan Dennis, Dylan Teuns a Damiano Caruso, v roce 2020 sem zamířili Pello Bilbao, Wout Poels a Mikel Landa a růst pokračoval i v roce 2021, když smlouvu podepsal lídr Jack Haig a talentovaní mladíci Gino Mäder a Jonathan Milan. 

Jenže v posledních dvou přestupových obdobích už to tak slavné nebylo. Colbrelli kvůli problémům se srdcem skončil se závoděním a nebyl nahrazen nikým na podobné úrovni. Jan Tratnik odešel do Jumbo-Visma a Dylan Teuns zamířil do Israel-Premier Tech. Stále se však týmu dařilo držet dostatek závodníků, kteří pravidelně vyhrávají významné závody, ačkoliv počet triumfů už druhý rok za sebou klesá. V roce 2021 vyhrál Bahrain 30 závodů, loni 21 závodů a letos 18. Jenže po letošní sezóně odchází další důležité opory.

MP1_8411.JPG

Jde především o Jonathana Milana a Mikela Landu. Zkušený baskický vrchař Landa sice letos žádný závod nevyhrál, ale stále týmu dodával dost bodů, v tomto ohledu byl letos druhý nejlepší a zajel páté místo celkově na Vueltě, třetí místo na Valonském šípu a druhé na Okolo Baskicka. Milan se letos zařadil mezi sprinterskou špičku, vyhrál etapu na Giro d'Italia, kde zvítězil i v bodovací soutěži a okamžitě po svém rozletu odchází do Lidl-Trek. V Bahrainu přitom měl dostatek závodních příležitostí. Podmínky, které mu nabídly v Lidlu, však byly lepší. 

Bahrain Victorious se Landu, Milana a nakonec ani Mädera, který tragicky zahynul na Okolo Švýcarska a také patřil k lídrům, nepokusil nahradit zkušenými lídry. Doposud oznámil jen tři posily a všichni tři jsou to sice talentovaní, ale levní jezdci. Torstein Traeen přichází z Uno-X , dvacetiletý Ital Alberto Bruttomesso přestupuje z ASD Friuli, rozvojového týmu Bahrainu a Brita Finlaye Pickeringa také čeká debut mezi profesionály. Bruttomesso a Pickering mají na kontě dobré výsledky v kategorii U23, Bruttomesso je rychlý sprinter a Pickering vynikající vrchař.

Zatím se však nezdá, že by mohli okamžitě nahradit Landu, Milana a Mädera. Rozpočet týmu přitom podle RadioCycling není nízký, okolo 30 milionů eur. Je to však o hodně méně, než čím disponují Ineos Grenadiers, Jumbo-Visma a UAE Emirates a Milan Eržen, generální manažer týmu, proto shání dalšího sponzora, který by do rozpočtu přisypal dalších 10 až 12 milionů eur.  "Stále hledáme a pracujeme na tom, abychom získali druhého titulárního sponzora," řekl Eržen v říjnu pro RadioCycling. "Vše záleží na tom, kolik za to někdo může zaplatit. Všechno je otevřené. S některými potenciálními partnery jsme už jednali," dodává Eržen. 

20230722TDF1019-A.S.O._Charly_Lopez.jpg

Tým zatím žádného nového sponzora nepředstavil a nepodepsal ani žádnou novou hvězdu, ale na druhou stranu se mu daří držet tři nejdůležitější lídry, tedy Mateje Mohoriče, který letos vyhrál šest závodů, včetně etapy na Tour de France a navíc získal také titul mistra světa na gravelu, dále Wouta Poelse, vítěze etapy na Tour de France a na Vueltě a také Pella Bilbaa, vítěze etapy na Tour a nejpilnějšího sběratele bodů a předních umístění.  

Zůstávají také Fred Wright, Damiano Caruso, Santiago Buitrago, Jack Haig, Phil Bauhaus a Nikias Arndt. Nouzí o lídry rozhodně netrpí, ale ani neroste a dokud nenalezne nového silného sponzora, nejspíš ani nebude.