Nový model Aeroad je podle Canoynu odolnější, zvládá všechny náročné závodní podmínky. Některé části rámu byly zesíleny, aby se zvýšila odezva při ovládání kola. Stejně jako u každého závodního kola v roce 2024 byla i zde kladen důraz na váhu, která však neohrožuje aerodynamiku kola. Kompletní kola nyní váží jen něco málo přes 7 kg po vybalení z krabice.
Canyon také zvýšil prostupnost plášťů, do Aeroadu se nyní vejdou 32mm pláště, takže je vhodný pro rychlé závody typu Milán-Sanremo (kde vyhrál Philipsen) po tvrdé dlážděné úseky Paříž-Roubaix (kde letos opět zvítězil Van der Poel).
Rozdíly oproti předchozí generaci jsou malé, ale důležité.
Rozšířený profil vidlice
Revidovaný tvar vidlice odpovídá nejnovějším předpisům UCI pro aerodynamiku.
Zmenšená čelní plocha hlavové trubky
Tvar hlavové trubky byla aerodynamicky optimalizován.
Nový tvar kokpitu PACE Bar
Konstrukčně tužší představec a aerodynamicky účinnější tvar než u předchozí generace.
Širší, zesílená horní rámová trubka
Pro zvýšení tuhosti přední části byla horní rámová trubka zesílena kvůli snížení rizika poškození při nárazu řídítek do rámu.
Užší spodní trubka
Konstrukční zvýšení tuhosti horní rámové trubky umožnilo zmenšit profil spodní rámové trubky pro plynulejší proudění vzduchu.
Přepracovaný tvar sedlovky
Kratší profil sedlovky, společně s nižší váhou slouží k větší poddajnosti bez ztráty aerodynamických vlastností.
Zesílený spoj sedlové trubky a zadní vzpěry
Zesílení materiálu vede k lepšímu rozložení zátěže pro celkovou spolehlivost.
Zakryté pevné osy
Pevné osy jsou nově uzavřené na řetězové straně a zapuštěné na druhé straně, především kvůli estetice.
Řídítka PACE
Asi největší novinkou jsou zcela nová řídítka PACE. Zkratka PACE znamená Performance Adaptive Cockpit Ecosystem. Prakticky to znamená větší možnosti nastavení řídítek. Řídítka jsou totiž rozkládací, to novinka není, už dříve jste si na svých Canyonech mohli nastavit šířku řídítek, nyní si během několika minut můžete vyměnit oblouky řídítek a vybrat si mezi Classic Drops a Aero Drops, které mají agresivnější šikmý tvar. Při úchopu u pák jsou Aero Drops výrazně užší než při spodním úchopu, což je v současnosti populární a viděli jsme to například u Silvana Dilliera na letošní Tour de France, který strávil dlouhé hodiny na čele pelotonu při sjíždění uprchlíků a aerodynamika pro něj byla stěžejní. Díky dalšímu zmenšení čelní plochy jezdce mohou Aero Drops podle Canyonu ušetřit až 14 wattů. Philipsen a Van der Poel stále preferují Classic Drops.
Testování v aero tunelu
Aeroad je už podle názvu zaměřen především na aerodynamiku, takže nepřekvapuje, že se Canyon snažil vylepšit i v tomto ohledu. Testy provedené ve větrném tunelu GST* v jižním Německu zařadily nový Aeroad na první místo v pelotonu WorldTour. Ale podle Canyonu to není na úkor ovladatelnosti, pohodlí a lehkosti celého kola.
Nezáleží však jen na laboratorním testování a rychlosti v závodním prostředí. Aeroad budou používat i běžné cyklisté, takže spolehlivost je zásadní. A v Canyonu se spolehlivost zaměřili. Od hermeticky utěsněných ložisek prémiového hlavového složení až po použití vysokopevnostní nerezové oceli T25 a titanových šroubů vyráběných v Německu v celé rámové sadě je nový Aeroad konstruován tak, aby fungoval den co den, sezónu co sezónu, rok co rok.
Šest modelů v nabídce
Nová řada Aeroad zahrnuje šest modelů s výbavou Shimano Di2 nebo SRAM AXS na dvou platformách, Aeroad CFR a Aeroad CF SLX.
Modely CFR jsou vyrobeny z nejkvalitnějšího karbonu, který může Canyon dodat, a výsledkem je rámová sada, která poskytuje lehkost, odolnost a tuhost na úrovni WorldTour.
Karbon u verze Aeroad CF SLX je stále na závodní úrovni, ale je o něco levnější. Modely CF SLX jsou k dispozici v provedení Di2 nebo AXS se specifikací CF SLX 7 nebo CF SLX 8.
Obě platformy Aeroad CF SLX a Aeroad CFR jsou vybaveny plnou systémovou integrací a elektronickými sadami a měřiči výkonu u všech modelů kromě modelu AEROAD CF SLX 7 AXS.
Více na Canyon.com.