Němci zajeli skvěle, na trati, která byla profilově těžší, než vypadala v itineráři, dosáhli průměru přes 51 km/hod. Druhé Belgičany ale předstihli o pouhé 2 vteřiny. Za touto dvojicí se seřadily s odstupem 23 - 34 vteřin týmy, které tady dosud patřily k nejaktivnějším, tedy Norové, Britové a Nizozemci. 49 vteřin ztratili taktéž výborní Dánové a jen 3 vteřiny za nimi dokončili naši cyklisté.

A nebýt smůly bezprostředně před startem, mohl být výsledek - a možná výrazněji - lepší. Petr Kelemen, který v naší sestavě patří k nejlepším časovkářům, měl totiž bezprostředně před startem defekt zadního kola, takže do závodu musel odstartovat s běžným zadním kolem namísto diskového. Tenhle hedikep se pak projevil v tom, že většinu trasy se na špici kluci točili v pěti.

Nabrali tedy jisté ztráty, ale stále by nemělo jít o nic fatálního.

Zítra je na programu už profilově docela náročná etapa, na 125 km 2,5 tisíce výškových metrů a spousta středně dlouhých a středně náročných stoupání, z nichž pět bylo vybráno do soutěže o nejlepšího vrchaře. Právě poslední vrchařská prémie bude pro vyznění etapy nejspíš mimořádně důležitá. Je dlouhá přes 3 km, má sklon 7% a hlavně z jejího vrcholu je to do cíle jen 6 km ve sjezdu a po rovině.

"Hlavní cíl i pro zítřejší etapu je stále stejný. Udržet v pořadí Mathiase Vacka. Protože po dni volna přijdou na řadu tři rozhodující alpské etapy, v nichž se podstatným způsobem rozhodne o konečném výsledku," konstatoval reprezentační trenér Tomáš Konečný.

Do čela průběžné klasifikace se po dnešku dostal Michel Hessmann, od letošního roku závodník prvního týmu Jumbo-Visma. Petr Kelemen je 18. a Mathias Vacek 19., oba ztrácí na Hessmanna +1:25 min. Nejhůře postaveným českým závodníkem je Tomáš Kopecký na 32. místě ze 139 cyklistů, zůstavajících po dnešku v závodě.

Výsledky.