Visma vyvíjí a dodává software malým, středním a velkým podnikům a veřejnému sektoru, produkty Vismy automatizují pracovní procesy. Společnost sídlí v norském Oslu a už v roce 2020 měla přes 12 tisíc zaměstnanců. Koncern Pon, který vlastní firmu Lease a Bike, má téměř 16 tisíc zaměstnanců a roční obrat okolo 10 milionů eur. A je velmi silným hráčem mezi výrobci kol a dalšího cyklistického zboží.
Pon totiž vlastní výrobce kol Cervélo, na kterých jezdci Visma-Lease a Bike jezdí, dále Focus a Santa Cruz, ale kromě toho vlastní i společnost Dorel Sports, pod kterou spadají značky Cannondale, Schwinn, GT, Mongoose a další. Závodníkům nizozemského týmu Pon dodává také tretry Nimbl, zapletená kola Reserve a doplňky BBB.
A aby toho nebylo málo, Pon týmu poskytuje také auta značky Škoda a nákladní auta a autobusy Man. Je totiž dovozcem mnoha značek automobilů do Nizozemska, konkrétně Volkswagen, Audi, Seat, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Rimac a Porsche.
Právě na dovozu a prodeji vozů značky Volkswagen Pon vyrostl v jednu z největších firem v Nizozemsku. Rodina Ponů podniká už od roku 1898, kdy Mijndert Pon začal prodávat šicí stroje, později přidal taky jízdní kola a motocykly a od roku 1920 začalo rodina Ponů prodávat automobily Opel a Ford a pneumatiky Continental. V roce 1947 se Pánové stali dovozci aut Volkswagen. Wijnand Pon se v žebříčku nejbohatších Nizozemců drží na šestém místě. Celá rodina disponuje majetkem v hodně 4,1 miliard eur.
Pon společně s Vismou pomohl týmu přežít po odchodu hlavního sponzora, řetězce supermarketů Jumbo. A rozhodl se skrze cyklistický tým zviditelnit službu Lease a Bike. Ta nabízí leasing jízdních kol pro firmy a jejich zaměstnance. Ti si mohou přes platformu Lease a Bike pronajmout kolo a platby jsou strženy přímo ze mzdy. Lease a Bike působí v Nizozemsku, Belgii, Německu a Rakousku.
„Posláním společnosti Lease a Bike je inspirovat lidi k jízdě na kole. Pro sport, dojíždění i každodenní život,“ říká Ward Matser, generální ředitel společnosti Lease a Bike. „Jaký je lepší způsob, jak toto poselství šířit, než prostřednictvím mimořádně inspirativního cyklistického týmu? Chceme povzbudit lidi, aby žili zdravěji a udržitelněji, a vnímáme tým Visma-Lease a Bike jako způsob, jak k tomu přispět. Jsme již úspěšní v Nizozemsku, Belgii, Německu a Rakousku a rozšiřujeme se do dalších zemí Evropy a do USA. Věříme v inovace, rozvoj talentů a v to, že každý den děláme věci o něco lépe. Tuto vizi sdílíme s cyklistickým týmem.“
Richarda Pluggeho, generálního manažera týmu, firmy Pon a Visma zachránily, když se nepodařilo dojednat sloučení se Soudal Quick-Step. „Jsme rádi, že můžeme potvrdit nové partnerství se společnostmi Visma a Lease a Bike, dvěma silnými mezinárodními společnostmi, se kterými už máme vynikající vztahy. Tato rozvíjející se partnerství jsou dalším velkým krokem vpřed a zajišťují nám zdroje pro další rozvoj a zlepšování našeho týmu. V loňském roce jsme dokázali, že můžeme růst a být úspěšní společně. To je také náš společný dlouhodobý cíl,“ říká Plugge.
Ačkoliv vedení týmu nemělo snadnou práci při zajištění sponzorů na další rok, rozpočet týmu by měl podle zákulisních informací opět o něco narůst. Zatím se proto nezdá, že by některý z konkurenčních týmů dokázal Visma-Lease a Bike sesadit z trůnu nejlepšího týmu světa. Visma-Lease a Bike oznámí závodní program svých lídrů a největší cíle pro sezónu 2024 na týmové prezentaci 21. prosince.