Na španělské východní pobřeží tradičně do hotelu Cap Negret v lokalitě Altea odcestoval téměř kompletní tým 9. prosince. Chyběli pouze dva. Matěj Stránský měl v plánu ještě pohárové závody v cyklokrosu, takže za kolegy přiletěl o čtyři dny později, a Mihkel Raïm, který zůstal doma v Estonsku, protože byli s manželkou v očekávání narození potomka. Což se také vyplnilo, jejich rodina se rozrostla o novorozenou dceru.

Při trénincích i na hotelu se kluci z ATT Investments potkávali i s cyklisty z World týmů, z nichž většina právě na pobřeží Costa Blanca situovala své úvodní týmové tréninkové kempy. Přímo v Cap Negret rozložili svou základnu cyklisté Bahrain-Victorious včetně sportovního ředitele Romana Kreuzigera, jakož i borci francouzského Groupama-FDJ.

Cyklisté ATT Investments odtrénovali, co potřebovali. Pro normálního smrtelníka těžko představitelný objem práce. Pro profesionálního cyklistu normální chlebíček. Posuďme každý ze svého pohledu, zda tomu tak skutečně je.

Hlavní tréninková aplikace sloužící k vyhodnocování kvality najetých tréninkových kilometrů, kterou i v ATT Investments používají, je TrainigPeaks. Ale kluci zaznamenávají své aktivity i do aplikace STRAVA, kterou hojně využívají i amatérští cyklisté. Takže jejím prostřednictvím bylo možno vybrat jednoho zástupce týmu a udělat si obrázek o objemu vykonané práce. Jméno není důležité, jelikož u většiny členů týmu se nebudou odjeté kilometry a nastoupané metry příliš lišit. I když nejmladší obvykle s ohledem na dlouhodobý plán postupného zvyšování zátěže najedou o něco méně.

V průběhu dvanácti dnů absolvoval vybraný závodník tři třídenní tréninkové bloky. První den po příletu a oba dny mezi bloky vyplnil kompenzační jízdou „na kávu“ v objemu 30 – 45 km. Zátěž v jednotlivých dnech každého třídenního bloku měla stoupající trend a totéž lze říci o zátěži v jednotlivých blocích. „Rekordy“ v počtu kilometrů v jednom dni činily 216 km a v hodnotě nastoupaných metrů 3.373 metrů. V celkovém součtu to nakonec dalo lehce zaokrouhleno 1.500 km a 19.000 výškových metrů.

Dobrý základ pro další tréninkový cyklus, který vyvrcholí druhým týmovým soustředěním v průběhu února na stejném místě, aby po něm už závodníci naskočili do samotné závodní sezóny, která pro ně začne v úvodu měsíce března souběžně pro dvě skupiny v Chorvatsku a Řecku.

Soustředění s novými spolujezdci absolvoval i maďarský cyklista Márton Dina. Cyklista, k jehož nejlepším výsledkům patří 2. místo v konečné klasifikaci Tour de Hongrie v roce 2019 a v roce 2021 2. místa ve vrchařských soutěžích na italských etapových závodech Settimana Internazionale Coppi e Bartali a Tour of the Alps, jichž dosáhl v konkurenci nejlepších světových cyklistů. Vyvrcholením jeho dosavadní kariéry byla nominace na jeden ze tří největších závodů světa Giro d´Itala v roce 2021.

To byl také důvod, proč nás nejvíc zajímaly především právě jeho dojmy a poznatky.

Docela mě překvapilo, jak profesionálně se tady pracuje. Dostáváme vše, co potřebujeme, abychom se co nejlépe připravili na sezónu,“ řekl cyklista, jemuž bude v dubnu 27 let. „Zároveň jsem opravdu velmi spokojený, že jsem v dobré partě kluků, panuje tu klidná a veselá atmosféra a zbytečně přehnaně se nestresujeme watty, gramy, sacharidy atd. Považuji to za velmi dobrou výchozí podmínku pro dobré výsledky v průběhu závodní sezóny.“  

Co se týče tréninku, kemp mi přinesl maximum z mého očekávání," pokračoval Márton Dina, který se může pochlubit i dvěma 2. místy z mistrovství Maďarska v hromadném závodě. "Věděl jsem, že ATT Investments je dobrý tým, ale netušil jsem, jak hodně jsou profesionální.“

K cílům, které si před sebe staví pro závodní sezónu, sdělil: „Chci být jedním z nejlepších jezdců na kontinentální úrovni a chci několikrát ukázat, jak moc umím být dobrý v kopcích. Chci vyhrávat závody, ale také upřímně říkám, že opravdu velmi rád a ochotně dám maximum svých sil ve prospěch svých týmových kolegů. Rozhodující je, aby vyhrával tým, a už tolik nezáleží na tom, jestli to budu já nebo někdo z mých spolujezdců.“