Na Omloopu se podařilo vyhrát zejména díky kolektivní přesile Vismy, na Kuurne zase Van Aert předvedl, jak vynikajícím klasikářem stále je, jenže od té doby se jelo dalších pět jednorázových závodů zařazených do WorldTour a výsledky Vismy jsou překvapivé. Nejdříve byla na řadě populární toskánská klasika Strade Bianche. S Tadejem Pogačarem samozřejmě nikdo soupeřit nemohl a obecně vzato jsou jezdci Visma-LAB na kopcovitých jednorázovkách mnohem slabší než na dlažbě, ale čekal se lepší výsledek než jen desáté místo Christopha Laporteho.
Monument Milán-Sanremo byl propadák, tým se vzdal naděje na přední umístění tím, že vyslal Van Aerta na soustředění, takže to nebylo překvapení. Olav Kooij se sice snažil udržet v první skupině i přes Poggio, ale na to ve svém věku ještě nemá. Jeho 14. místo v cíli si v kancelářích týmu už zarámovat nedají. Na výsledek měla vliv také nemoc Laporteho, který odpadl ještě před Cipressou a jak se později ukázalo, onemocnění mu zabrání startovat také na Kolem Flander.
Na klasice Brugge-De Panne dokonce jezdci Vismy ani nezávodili, ačkoliv jde o akci WorldTour. A pak to přišlo, návrat Van Aerta ze soustředění měl přinést lepší výsledky a to se sice potvrdilo, jenže vítězství nepřišlo. E3 Prijs Harelbeke je považován za závod, který je nejvíce podobný velkému Ronde, tým měl použít svou kolektivní sílu, vyzrát na Mathieu van der Poela a navýšit si sebevědomí. Nic z toho se nepovedlo. Před startem ze sestavy vypadl Laporte a jeho náhradník Per Strand Hagenes musel vzdát kvůli pádu na začátku závodu.
Ovšem i zbývající závodníci měli být dostatečně silní na to, aby měli v závěru závodu převahu. Nedokázali však převzít kontrolu nad závodem, v důležitých momentech byli roztroušení po pelotonu a jen sledovali, jak Van der Poel útočí na Taaienbergu. Tomu přitom měli zabránit vlastní aktivitou, čekat na útoky mistra světa byla taktická sebevražda.
Když Van der Poel roztrhal peloton, Van Aert dokázal bez větších problémů reagovat, vpředu byl také velmi silný Matteo Jorgenson a dopředu se později vrátil i Tiesj Benoot. A to bylo vše, Jan Tratnik udělal poziční chybu a byl ze hry venku. Dylan van Baarle měl před Taaienbergem defekt a dopředu se také už nedostal. Benoot navíc musel později po pádu vzdát a Visma měla ve vedoucí skupině nakonec jen dva jezdce.
A to na Van der Poela v dobré formě nestačilo. Van Aert udělal na Paterbergu chybu, spadl a i když se snažil a ukázal, že je po Nizozemci druhým nejlepším mužem závodu, už se na něj nedotáhl. Třetí místo v cíli moc nepotěšilo jeho, ani tým, ale bylo zřejmé, že s ním v sestavě je Visma mnohem lepší. Je jasné, že je dobře připravený, což se o většině týmu říct nedá.
Nedělní klasika Gent-Wevelgem byla z pohledu Vismy také nepovedená. Bez Van Aerta a Laporteho v sestavě, kteří dominovali loňskému deštivému ročníku, se tým rozhodl jet na sprintera Olava Kooije a nikdo z týmu nedokázal pokrývat útoky Van der Poela a týmu Lidl-Trek. Americká sestava předvedla nejlepší výkon sezóny a Pedersen byl nejlepším závodníkem na startu.
Před Kolem Flander to není pro Visma-Lease a Bike dobrá zpráva. Van der Poel je nyní silnější než Van Aert, zejména na trati Flander, kde se opakovaně stoupá a délka závodu přesahuje 270 kilometrů. V dlouhých a těžkých závodech je Van der Poel většinou lepší. A Lidl-Trek byl na E3 i Gent-Wevelgem kolektivně silnější, což je překvapení, ale nemusí to být úplně na škodu v souboji s Van der Poelem. Dva silné týmy s více lídry bude pro mistra světa těžší kontrolovat.
Na Dwars door Vlaanderen bez Van Baarleho
Vývoj posledních týdnů se klasikáři Vismy pokusí zvrátit na středečním závodě Dwars door Vlaanderen. Jde o poslední přípravný závod před monumentálními Flandry, tak ho většina závodníků bere. Visma obhajuje vítězství a pokusí se zabránit hromadnému dojezdu. Na trati je jedenáct stoupání, včetně známých výjezdů Hotond, Kortekeer a Kanarieberg a deset dlážděných úseků.
Visma-Lease a Bike patří k favoritům, závodit bude opět Van Aert a pomáhat mu budou Jorgenson, Benoot, Tratnik, Mick van Dijke, Tim van Dijke a Julien Vermote. Laporte stále chybí a nebude ani na Ronde. A z výběru vypadl také nizozemský mistr Van Baarle, který se necítí fit.
Když se týmu bude ve středu dařit a Van Aert bude silnější než na E3, bude to pro Vismu obrovská vzpruha, když se dařit nebude a Van Aert neucítí, že je po zkrácené cyklokrosové sezóně a nedávnému vysokohorskému soustředění v životní formě, mohlo by to mít velký negativní dopad na sebevědomí jezdců. I díky tomu bude Dwars door Vlaanderen velmi zajímavý závod.
Tvrzení z konce února, že vyhrát velkou klasiku může z týmu Visma-Lease a Bike vyhrát pět a více jezdců, už neplatí. Nyní se musí vše soustředit na Van Aerta s podporou Jorgensona, protože Laporte, Van Baarle, Benoot a Tratnik nejsou v nejlepším rozpoložení.