Remco Evenepoel je jednou z největších osobností cyklistického světa, ačkoliv mu v lednu bude teprve 22 let. Během třech neúplných sezón získal 22 profesionálních vítězství. Evenepoel opakovaně překvapuje svou neuvěřitelnou výkonností a odvahou vyrážet do dlouhých úniků. Ale ne vše se mu v letošním roce dařilo. Kvůli loňskému zranění se do závodního kolotoče přidal až v květnu na Giro d'Italia a chybějící závodní kilometry se v průběhu Corsa Rosa projevily. Evenepoel ztratil kontakt s nejlepšími a po tvrdém pádu musel vzdát.
Na Giru najel velký počet kvalitních a rychlých kilometrů, na kterých stavěl ve zbytku sezóny. Na start Gira se však nevrátí, aspoň podle názoru Patricka Lefevera, ředitele Quick-Step - Alpha Vinyl: "Pojede Vueltu. Na Giru a na Tour de France je velký tlak a příliš velká nervozita. Ve Španělsku by se měl cítit lépe a to by pro něj měla být výhoda. Pojede tedy Vueltu a ne Giro. Dvou Grand Tours v jednom roce se určitě nezúčastní, to by byla velká chyba. Jeden dlouhý závod v roce bohatě stačí."
Evenepoel je mimořádně ambiciózní závodník a také hodně sebevědomý. A není divu, vzhledem k jeho výkonnosti a výsledkům. Neúspěch na Giru byl pro něj cennou lekcí. Třítýdenní závody jsou na profesionální cyklistice nejtěžší a pokud v nich chce vyhrávat, musí toho dost zlepšit. Neomezuje se pouze na etapové závody, velmi silný je i v jednorázových závodech a časovkách. A právě na klasiky se chystá i v příštím roce. Poprvé v kariéře vyzkouší ardenské klasiky. Italský monument Okolo Lombardie jel už dvakrát (loni nedokončil kvůli známému děsivému pádu z mostu, letos byl 19.), domácí monument Lutych - Bastogne - Lutych by mu mohl vyhovovat ještě o něco víc. Ardenské klasiky byly pro Evenepoela vždy velkým cílem, dlážděné klasiky totiž v oblibě nemá. Ale hlavním lídrem Quick-Stepu nebude, tím bude světový šampion Julian Alaphilippe. Evenepoel bude poznávat, jaké ardenské klasiky ve skutečnosti jsou.
Patrick Lefevere naznačil, jaký závodní program Evenepoela v další sezóně čeká: "Na vlastní žádost začne na Vuelta a San Juan v Argentině, poté pojede Paříž - Nice, nebo Tirreno - Adriatico a později Okolo Katalánska, nebo Okolo Baskicka, kde se bude připravovat na ardenské klasiky a v červnu Critérium du Dauphiné, nebo Okolo Švýcarska."
Týdenní a krátké etapové závody jsou nejsilnější stránkou mladého Belgičana. Dokáže v nich prodat své tempařské schopnosti, v časovkách i v dlouhých únicích. Během posledních třech let vyhrál sedm etapových závodů v celkovém pořadí. A bude jedním z favoritů i na všech prestižních krátkých etapových závodech.