Do Chorvatska jsme měli odjet začátkem v března. V plánu byl tréninkový kemp a závod Istrian Spring Trophy. Zvažovali jsme všechna rizika a vyhodnotili jsme to tak, že raději budeme trénovat v domácích podmínkách. Každý, včetně členů doprovodu, by musel mít 3 PCR testy, což není úplně levná záležitost. Navíc byla velká koncentrace lidí na jednom místě, protože všichni bydleli ve dvou hotelech. Kdyby byl někdo od nás pozitivní, musel by tam navíc zůstat v karanténě, což by přineslo další problémy kvůli nucenému výpadku v tréninku,“ vysvětlil šéftrenér.

Závodníci silničního týmu mužů tak trénovali v domácích podmínkách. Problémy s účastí na zahraničních závodech však přetrvávají. „Teď o víkendu jsme měli jet úvodní závod Rakouského poháru v Leondingu, kam jezdíme už řadu let. Ale před pár dny mi od pořadatele přišel mail, že jim kvůli omezením zredukovali počty závodníků na 200 celkem ve všech kategoriích. Jedou tam muži, ženy, junioři i juniorky. Omluvili se, že nás nemohou vzít,“ přiznal František Trkal.

Situace bohužel není jednoduchá a cestování na závody do zahraniční je komplikované. Koncem března máme jet do Slovinska, ale to je v rudé zóně a zase to bude hodně riskantní a finančně nákladné. Pro kluby, které hospodaří s nějakým nižším rozpočtem, to nejsou zanedbatelné částky, takže to zatím necháváme otevřené, stejně jako dubnové závody v Polsku,“ prozradil šéftrenér Favoritu.

Posunut je i start domácí sezóny, tradiční zahajovací klasika Velká Bíteš-Brno-Velká Bíteš by se měla jet až 17. dubna. „Není to snadné, ale podobnou situaci řeší více týmů. Musíme se s tím popasovat,“ dodal František Trkal.