Formolův odchod zatím nebyl oficiálně potvrzen, zatím má stále platnou smlouvu v UAE Emirates, ale v zákulisí se mluví o tom, že ho celek ze Spojených arabských emirátů uvolní do týmu, kde bude mít více volnosti a příležitostí být lídrem.
Závěrečný závod italského kalendáře měřil 195,7 km a kroužilo se na dvou různých okruzích. Jeden o délce 12,6 kilometru se stoupáním na La Rosinu (2,6 km, 6,3 %) se jel čtyřikrát, na druhém okruhu dlouhém 12,4 kilometru bylo zase krátké a dlážděné stoupání La Tisa. Před cílem se jely ještě stoupání Diesel Farm (1,2 km, 11 %, s maximem až 14 %) a Contra Soarda (400 m, 10,3 %).
Marco Frigo (Israel-Premier Tech), Joey Rosskopf (Q36.5) a Michael Belleri (Biesse-Carrera) se dostali do dlouhého úniku a tato malá skupina získala až 6 minut náskoku, dokud se na čele neseřadily týmy UAE Emirates a Uno-X pro lídry Marca Hirschiho a Tobiase Johannessena.
Pětičlenná skupina, v níž byli Erik Fetter (EOLO-Kometa), Milan Menten (Lotto Dstny), Stefano Oldani (Alpecin-Deceuninck), Natnael Tesfatsion (Lidl-Trek) a Davide Formolo (UAE Emirates) ujela ve strmém stoupání La Tisa a dostihla dlouhý únik. To ale nebylo rozhodující, protože se opět vše spojilo a podstatné byly až dva poslední výjezdy.
Jako první v kopci Diesel Farm unikl Zana (Jayco AlUla), ke kterému se později přidali také Hirschi a Formolo. 8 kilometrů před cílem se vytvořila trojčlenná skupina, která však nespolupracovala, Zana totiž byl ve velké nevýhodě. Hirschi zaútočil, Zana musel reagovat a už nedokázal odpovědět na nástup Formola v cílovém výjezdu Contra Soarda.
Ital udržel malý náskok až do cíle v Bassano del Grappa, zatímco Hirschi se v závěru šetřil v háku za Zanou a v cíli ho porazil.