Informace o chystané sérii závodů prozradil Milan Eržen, ředitel týmu Bahrain Victorious, ve slovinském podcastu Tour 202. Na sociální síti X na to upozornil Lukáš Ronald Lukács. Podle Eržena je do projektu zapojena většina z 18 celků WorldTour a někteří pořadatelé už existujících závodů. One Cycling by mělo tvořit o 12 až 13 závodů, ale cílem není konkurovat největším závodům, ty by v kalendáři zůstaly. 

Formát nových závodů One Cycling by měl být třídenní a konal by se na různých místech po celém světě. Včetně cyklisticky nejoblíbenějších destinací, jako jsou belgické Flandry. Ale také v Jižní a Severní Americe a Asii. Ne všude by tyto třídenní akce byly stejné, některé by měly být rovinaté, jiné kopcovité, jedna z etap by mohla být časovka, ale vše je prý zatím jen nápad. 

A to velmi neoriginální nápad, protože s krátkými etapovými závody přišel před několika lety Velon, projekt, který měl naprosto stejný cíl jako One Cycling - dostat do cyklistiky víc peněz. A vlajkovou lodí Velonu byla Hammer Series. Šlo o krátké etapové závody se zvláštními pravidly, které byly zcela odpojeny od všech cyklistických tradic. Hammer Series ukončila pandemie covidu, ale projekt pomalu umíral už dřív. Nezískal žádnou prestiž, nijak nezasáhl do cyklistického kalendáře a rozhodně nepřinesl nový zdroj financí. 

20240213TOO1062-A.S.O._Oman_Cycling_Association_Pauline_Ballet.jpg

Proč tedy lidé zapojení do One Cycling nyní očekávají jiný výsledek? Doufají, že o nové závody bude mezi nejlepšími závodníky zájem, protože zde budou vysoké prémie a One Cycling se v budoucnu hodlá dělit o zisk se závodníky a týmy.

Eržen tvrdí, že podle plánu by projekt One Cycling měl po pěti letech generovat okolo 450 milionů eur. A nemělo by jít jen o závody, One Cycling se chce zaměřit i na marketing a obsah. To znamená, že na nové, placené, digitální platformě, by diváci kromě přímých přenosů mohli sledovat sestřihy, rozhovory, dění v zákulisí a nakupovat reklamní předměty. Ani to není zrovna originální myšlenka. 

Hlavní problém lidí z projektu One Cycling je, že se zatím nedohodli s pořadateli největších závodů. Tedy především s A.S.O. (Tour, Vuelta, Roubaix…) a RCS sport (Giro, Sanremo, Lombardie…). Christian Prudhomme, ředitel Tour de France, se k One Cycling vyjádřil poměrně jasně v rozhovoru pro CyclismeActu: „Tohle není náš projekt. Je to nápad, který byl spuštěn, ale nemohu říct víc. ASO není hnací silou. Nezajímá mě to a nejsem přesvědčen, že to zajímá mnoho lidí.“

Lídrem projektu je Richard Plugge, ředitel týmu Visma-Lease a Bike. Podle Pluggeho je profesionální cyklistika nevyužitou obchodní příležitostí. „Je zřejmé, že cyklistika je spícím obrem a zaslouží si lepší obchodní model. Pro všechny zúčastněné strany, ale zejména pro týmy WorldTour. Jediný způsob, jak toho dosáhnout, je spolupráce,“ řekl pro Reuters.  

Podle agentury Reuters by projekt One Cycling měl být financován společností SRJ Sports Investments, která byla založena v srpnu 2023. Ta údajně jedná o dohodě v hodnotě 250 milionů eur, která by mohla být uzavřena přibližně v dubnu. 

Pokud k tomu dojde, stane se One Cycling součástí saúdskoarabského plánu Vize 2030, který zahrnuje investice do sportu, s cílem posílit globální vliv země. Saúdská Arábie už investuje do golfu, fotbalu a Formule 1.