Pogačar zvolil správnou taktiku, 40,6 kilometru dlouhou časovku začal zlehka a na prvním mezičasu byl až osmý s odstupem 44 sekund. Zdálo se, že takto rozjetou časovku nemůže vyhrát, protože dalších 15 kilometrů vedlo ještě po rovině a až posledních 6,6 kilometru se stoupalo. Pokud by pokračoval ve stejném tempu, Gannu už by nedotáhl. Jenže Pogačar dokázal v úseku mezi prvním a druhým mezičasem výrazně zrychlit, ztratil zde pouze 3 sekundy na mnohem těžšího Gannu a do stoupání najížděl s odstupem 47 sekund.

„Nechtěl jsem začít příliš rychle,“ vysvětlil Pogačar svůj plán. „Po několika kilometrech jsem věděl, že mám dobré nohy. Na druhém rovinatém úseku jsem po zatáčkách začal akcelerovat o něco větší rychlostí. Poslední dva kilometry před stoupáním jsem zaujal co nejvíce aerodynamickou pozici, abych trochu šetřil nohy a věnoval pozornost dýchání. Ve stoupání jsem útočil od začátku až na vrchol.“

1162143741.jpg

V druhém úseku závodu byl o 33 lepší než Geraint Thomas a o 37 sekund než Dani Martínez. Na Bena O'Connora najel 50 sekund a na Ciana Uijtdebroekse 59 sekund. A stále mu zbylo dost sil na 6,6 kilometru do kopce. Zde byl extrémně rychlý, Gannu porazil o 1:04 a snadno smazal celou ztrátu. Ale s obrovskou převahou porazil i vrchaře, Martínez byl v tomto úseku druhý nejlepší, přesto zaostal o 32 sekund a třetí O'Connor o 35 sekund. Antonia Tiberiho porazil o 40 sekund. 

Stoupání do Perugie vůbec nevyšlo Thomasovi, který byl o 1:20 horší než Pogačar a byl dokonce pomalejší než Ganna. Na těchto necelých sedmi kilometrech nabral skoro polovinu ze své současné ztráty v celkovém pořadí. Lídr Ineos Grenadiers má po sedmi etapách odstup 2:46 a nezdá se, že by dokázal Pogačarovi konkurovat.

Pogačarovo vítězství je výsledkem dlouhodobé snahy celého týmu UAE Emirates. Všichni závodníci UAE podávají od letošního roku lepší výkony v chronometrech a pravidelně vítězí. „Mám nové časovkářské kolo a jinou pozici,“ vysvětluje. „Pracoval jsem na tom, abych se na něm cítil co nejpohodlněji a stále mohl podávat co nejlepší výkon. Nebudu prozrazovat další podrobnosti, protože by nás pak všichni napodobovali,“ směje se Slovinec. „Věnovali jsme tomu hodiny na kole i mimo něj a jsem moc rád, že se naše tvrdá práce vyplácí.“

1162106392.jpg

Na svém Colnagu měl nová řídítka, zapracoval také na váze celého kola a použil novou časovkářkou helmu od Metu. Na z většiny rovinatou časovku nasadil převodníky s 60 a 46 zuby. Soupeři z Ineosu měli pouze jeden převodník, Ganna jel 64 zubů, ale přesmykač nahradili dvourychlostním nábojem Classified, takže ve stoupání měli Ganna, Thomas a ostatní v podstatě stejný převod jako Pogačar, přesto v kopci vůbec nestačili. „Překvapil jsem sám sebe v pozitivním slova smyslu, ale taky se to mým soupeřům trochu nepovedlo. Čekal jsem, že Thomas a Martínez budou blíž,“ říká Pogačar. 

Další výzvou je osmá etapa s dojezdem na Prati di Tivo, téměř 15 kilometrů dlouhé stoupání s průměrem 7 %. Pogačar tento výjezd dobře zná, už v roce 2021 zde vyhrál čtvrtou etapu Tirreno-Adriatico a rozhodl o svém celkovém triumfu. Zde může opět navýšit vedení v celkovém pořadí, ale o etapu nejspíš pojedou uprchlíci. „Bude se hodně útočit, uvidíme, jestli se vyplatí úniky kontrolovat, ale pokud bude šance získat i tuto etapu, uděláme to. Jsme tu, abychom vyhráli Giro, ale také myslíme na Tour,“ říká Mauro Gianetti. připomíná, že Pogačar letos čeká ještě jeden velký vrchol. Se svým současným náskokem už nemusí útočit a stačí mu reagovat na pokusy nejbližších soupeřů. Tím by mohl ušetřit síly na červenec. „Samozřejmě věříme, že double je možný,“ dodává Gianetti. „Jinak bychom se o to nepokoušeli.“