Celkem 180 kol musí mechanici Jumbo-Visma připravit pro nadcházející sezónu. Závodní kolo, tréninková kola a speciály na časovku. Na přípravách kolo začalo pracovat více než dvacet mechaniků už koncem října. „Rozebrání kola je hotové za méně než hodinu," říká šéfmechanik Jenco Drost. „Ale sestavení trvá mnohem déle. Na tom jsme pracovali nepřetržitě od konce října, abychom zajistili, že každý závodník bude mít během prosincových tréninkových kempů k dispozici alespoň jedno nově sestavené kolo.“
Pro takto velký tým se dvěma sestavami WorldTour a jednou kontinentální je výměna řazení a zapletených kol významnou změnou. Podle Mathieu Heijboera, manažera Jumbo-Visma přes technické vybavení, se tým k tomuto kroku rozhodl na technologickém základě, ale přiznejme si, že ve skutečnosti jde především o peníze a marketing. „Sram se snaží být nejinovativnějším a nejlepším výrobcem komponentů na světě, a od našeho týmu očekává neustálou zpětnou vazbu,“ vysvětluje. „Naše znalosti a zkušenosti jsou proto pro ně cenné. Nejlepší zboží vzniká díky synergii.“
Komponenty Sram letos ve WorldTour používaly týmy Trek-Segafredo a Movistar. Jumbo-Visma je tým na vyšší úrovni, pro Sram je to příležitost vyhrávat největší závody. Jezdci Jumbo-Visma měli možnost testovat výrobky Sramu už letos. „Kromě Wouta van Aerta a Marianne Vos nemá většina závodníků týmu Jumbo-Visma se značkou Sram zatím žádné zkušenosti,“ říká Heijboer. „To platí i pro mechaniky. Budou v kontaktu s Jencem Drostem a já se budu věnovat jezdcům. Je velmi důležité, aby na kole museli udělat co nejmenší změny posedu. Vzhledem k tomu, že brzdové páky jsou odlišné, tak se tento kontaktní bod trochu změní. Kromě toho mění i systém řazení. Řekli byste si, že jde o nepodstatné detaily, ale jezdci si jich všimnou. Poskytneme jim vhodné pokyny, aby se vyhnuli zraněním.“
Nejde jen o řazení, možná ještě důležitější je změna zapletených kol. Letos Jonas Vingegaard a spol. používali kola Shimano, v nové sezóně budou všichni jezdci jezdit na kolech Reserve. Tuto značku používaly ženy a kontinentální farma už letos. „Několik testování v aerodynamickém tunelu ukázalo, že kola Reserve jsou mimořádně aerodynamická. Jsou vyvinuta speciálně pro naše kola Cervélo a v úzké spolupráci s inženýry Cervélo. Díky tomu to funguje jako systém,“ vysvětluje Drost.
Shimano jezdcům dodávalo také brýle, tretry a pedály. Zůstávají pouze helmy Lazer, které patří pod Shimano. Od nového roku si jezdci Jumba budou obouvat boty Nimbl a pedály dodá Speedplay. Nimbl je značka luxusních cyklistických treter, která se v posledních letech stala oblíbenou i mezi profesionály. Letos v tretrách Nimbl jezdil například Vincenzo Nibali. Speedplay je tradičním americkým výrobcem pedálů, který v posledních letech zažil ústup ze slávy, pedály Shimano a Look byly u profesionálů i zákazníků oblíbenější. Spoluprací s Jumbo-Visma se pokusí zvrátit tento vývoj. Oakley ukončil spolupráci s Ineos Grenadiers a zamířil ke konkurentovi.
„Než se všichni s novým materiálem plně seznámí, může to nějakou dobu trvat,“ dodává Drost. „Je to otázka času. Očekávám, že brzy uvidíme pozitivní výsledky této změny.“