„Kolovna je přesně ten projekt, který spoluvytváří DNA celého Fingoodu. Úspěšná česká značka, která vyrostla z nuly, mění trh, stává se lovebrandem. Kolovna má u nás už z minulosti tři úvěry, od té doby dále vyrostla a nyní oslovuje investory s cílem získat další více než tři miliony na svou expanzi,“ vysvětluje generální ředitel Fingoodu Vít Endler.
Roční tržby Kolovny už překračují 70 milionů korun. Kromě úspěšného bikecentra provozuje dva penziony či cykloprodejny v Praze i Ostravě. „Nyní se chceme víc zaměřit na rozvoj městské mikromobility. Chceme rozvíjet mj. síť dobíjecích a parkovacích stanic pro elektrokola, oslovovat firmy, aby dopravu na zaměstnání na kole podporovaly,“ vysvětluje majitel a zakladatel Kolovny Rostislav Posker.
Kolovna tak začíná budovat vlastní síť parkovacích a dobíjecích stanic pro elektrokola. Sází na to, že ve městech osloví ty zájemce, kterým vadí dlouhé dojíždění do práce, dopravní zácpy, nedostatek parkovacích míst i snaha o snižování uhlíkové stopy. Cyklistika má sloužit jako zdravá alternativa pohybu po městě, chybí jí ale dostatečná infrakstruktura.
Investoři mohou do Kolovny v současné době investovat s roční či dvouletou délkou investice, úroková sazba je stanovena na 11 %. „Crowdfunding v tuto chvíli nabízí výrazně vyšší zhodnocení než standardní spořicí produkty. U investic, jako je právě Kolovna, zajímavý úrok navíc doprovází radost z toho, že se investor podílí na něčem smysluplném, na rozvoji úspěšné české firmy s výraznou podporou regionální ekonomiky i environmentálním přesahem,“ dodal Vít Endler.
Novinkou je i rozvoj malých parkovacích a dobíjecích stanic, které mohou být umístěny u kancelářských budov, podobný projekt už Kolovna zkouší ve spolupráci s firmou Nestlé. Zároveň ani nevylučuje zahraniční expanzi, první projekty již zkouší v Německu či Španělsku. „Právě mikromobilita a budování dostatečné infrastruktury je jednou z našich hlavních priorit. A proto chceme klientům nabídnout kompletní servis – od prémiových kol a jejich servisu, přes zajištění jejich bezpečného parkování až po pojištění či financování,“ dodává Posker.
Kromě rozvoje dobíjecích a parkovacích stanic budou peníze z crowdfundingu využity i na dobudování prvních tzv. Tiny house ve dvou lokalitách v Jeseníkách. Tato ubytovací zařízení (primárně, ale nejen) pro cyklisty na bází dřevostavby umožní ekologické bydlení v srdci přírody, kde ale hosté získají veškerý potřebný komfort. Kolovna zahájí první Tiny houses u svého penzionu v Hynčicích, další postaví ve Vojtíškově.