Předem upozorňuji, že mám rád motorismus, motokros i motoristické enduro. A dokážu si představit, že v dnešní době mohou existovat i elektrické krosky - motorky. Jenže cyklistická disciplína s motorem je protimluv.

Ano, je zde obrovský boom elektrokol, chápu je na cestu do práce, pro vyrovnání výkonnosti partnerské dvojice. I jako alternativu samotnému horskému, nebo trekingovému kolu, tak aby vám při vyjížďkách rozšířil obzor, dovolil plánovat delší trasy. Pochopím dneska i sjezdové kolo opatřené elektromotorem, aby pomohlo cyklistovi do kopce, aby dodalo sjezdovému kolu rychlost a přidalo na zážitcích. Ale soutěžení, závodění a pořádání Mistrovství světa na kolech s motorem, opravdu nechápu a ani se mi to pochopit moc nechce. Ani jsem nehledal pravidla, jaké motory, s jakým výkonem a jaké baterie s jakou kapacitou se smějí používat. Nehledal, protože mi to celé připadá jako hloupost.

Základem motorsportu je technologický vývoj závodního stroje, zvyšování výkonu pohonné jednotky, jízdních vlastností stroje, ladění a vývoj. K tomu um i fyzická připravenost pilota - řidiče. To všechno je u motorsportu pochopitelné, ale nepochopitelné u cyklistického sportu. Půjde e-bike cestou technologického vývoje, tak jako závodní stroje v motorsportu?

Nebo se výkon motoru a kapacita baterií omezí a sjednotí přesnými pravidly? No, ale proč by potom cyklisté jezdili na kolech s motorem u všech stejným výkonem podporovaných? Když bude například všem startujícím podporovat jejich jízdu elektromotor o stejném výkonu 250 wattů, tak proč by se to mělo dít? Pořád budou mít svoji natrénovanou výkonnost + 250wattů! Celé mi to nedává smysl a nepatří to do cyklistického sportu.