Kulhavý se už během bikové kariéry věnoval plavání v rámci regenerace a rehabilitace. A pokud mu dovolí zdraví, měl by se i rozběhat. „Začínám s tréninkem. Cílem je udržet výkonnost na horském kole a zlepšit se v plavání a běhu,“ usmál se. Po letech na Specialized volí mezi novou značkou BMC nebo Santa Cruz.

Xterra se jezdí, jak známo, obvykle na distancích 1,5 km plavání – cca 30 km MTB a 10 km terénní běh. Horské kolo je tedy nejdůležitější součástí závodu. Přestože Kulhavý v úvahách o životě po kariéře neodmítl ani výzvu Ironmana (3,8 km plavání – 180 km na silnici – běžecký maraton), tato varianta vypadá /nejen pro něj) přece jen stravitelněji. 

„Měl jsem v hlavě Ironmana, pár triatlonů jsem už absolvoval. To by bylo spíš o účasti. Posunuly se mi nějaké projekty, uvolnil se mi další rok a přes Frantu Raboně jsme došli k tomu, že by Xterra mohla být zajímavá. Nemusel jsem dlouho přemýšlet, je tady nějaká šance. Přednost dám klasické distanci, mám přece jen lepší vytrvalost. Ale líbí se mi i short-track, na něj by mohli chodit diváci klidně jako na světový pohár horských kol v Novém Městě,“ dodává. „S plaváním jsem začínal, po cyklistice mi to docela přirozeně šlo. Loni na Valachymanovi jsem přeplaval i Petra Vabrouška, i když jen na tři sta metrů. Pocitově horší je běh po pětadvaceti sezonách na kolech nohy nejsou zvyklé. Ale už se to lepší, mohlo by se to posunout. Budu se muset naučit i depa.“

Navíc pro Xterru by byl olympijský vítěz na horských kolech největší hvězdou celé historie po Lance Armstrongovi, který startoval na mistrovství světa na Havaji ještě před svým „ukřižováním“. O špičkových triatlonistech, kteří do Xterry vyrážejí nemluvě, ze známějších tváří tu patří mezi velké osobnosti Ruben Ruzafa, který jezdil také světový pohár na horských kolech, ale bez výraznějších úspěchů. „Druhý život“ zde prožila Helena Balatková, bývalý česká olympionička v běhu na lyžích jako jediná Češka získala medaili mezi elitou na světovém šampionátu. 

Jeho tradiční dějiště, havajský ostrov Maui, už se stal minulostí. Pořadatelé touží dostat Xterru více do světa, loni poprvé se jelo v italském Molvenu, kde bude letos repete. Tam Kulhavý chce vyrazit, stejně jako snad na Maltu, do Belgie a do Německa. Nový světový pohár má sedm závodů. Světová, evropská i česká série se jezdí už roky a její pevnou součástí je nejstarší evropský závod Xterra Czech, poslední roky doma v Prachaticích, letos 11.-13. srpna. „To bude asi první vrchol, kalendář se ještě vyvíjí, protože v první části sezony chci závodit i na horských kolech,“ plánuje.