Podle WielerFlits různé zdroje hlásí, že americký ProTeam připravuje návrh smlouvy pro Cavendishe. Výběr pro rok 2022 byl sice již hotov, ale údajně stále měli připravené prostředky pro "speciálního jezdce", který by se objevil.

Formace belgického manažera Hendrika Redanta doufá, že by s Markem mohla získat divokou kartu na Tour de France. Cav je mimořádně zajímavý tím, že by mohl překonat rekord v počtu vítězných etap, který zatím v počtu 34 sdílí s Eddy Merckxem.

Původně to vypadalo, že 37letý Cavendish podepíše s B&B Hotels, ale projekt zkrachoval. Údajně to bylo tak, že sponzor podmiňoval podpis dohody podpisem smlouvy Cavendishem a Cavendish podmiňoval svůj podpis podpisem smlouvy ze strany sponzora.

Human Powered Health má oficiálně podepsáno 22 jezdců. Z World úrovně letos přišli Belgičan Van Hoecke (AG2R) a Maďar Peák (Intermarché), v týmu bude pokračovat i Chad Haga, který jezdil dlouhé roky v DSM. Z Pro úrovně sem přišel Polák Aniolkowski (Bingoal), do týmu angažovali i druhého Poláka, výborného sprintera Alana Banaszeka (HRE Mazowsze). Přibyl i Benjamin Perry, který má roční zkušenost z Astany.

Na druhou stranu, že by Human dostal divokou kartu na Tour, se jeví jako málo pravděpodobné, už jen proto, že v minulosti se na ně od pořadatele Tour společnosti ASO dostalo jen dvakrát: Okolo Katalánska v roce 2021 a Valonský šíp v roce 2019.

Lotto Soudal a TotalEnergies si zajistily garantovanou divokou kartu pro Tour de France pro příští rok. Takže ASO může vzít na divokou kartu už jen dva týmy. Šance pro Cavendishe se zvyšuje paradoxně tím, že zanikl B&B Hotels. Jenže zájemců je víc. Především Israel-Premier Tech a Uno-X, případně se mohou o účast ucházet švýcarské Q36.5 Pro Cycling a Tudor Pro Cycling.

To, že Mark ale smlouvu již má, potvrdil v rozhovoru pro Cyclingnews jeho blízký přítel a bývalý výborný cyklista Peter Kennaugh (Sky, Bora), když řekl, že s ním mluvil, že je naprosto v pohodě a v plné přípravě na sezónu a že určitě smlouvu má. Jen neví kde.

Cavendishovy možnosti pro rok 2023 se už nyní zdají dost omezené, protože mnoho týmů na úrovni World již má naplněn limit 30 jezdců a několik dalších má místo pouze pro jednoho neo-pro, což je pravidlo dané UCI. Šance, že by se Cavendish dostal do World týmu, se tedy každým dnem zužují. Aktuálně existuje prakticky jen pět týmů, kde by to ještě bylo možné.

Vyhození Miguela Angela Lópeze z Astany otevírá místo v kazašském týmu, jedno nebo dvě místa na soupisce mají k dispozici ještě v AG2R Citroën, Bahrain, Groupama-FDJ a Intermarché.

Čím tedy nakonec Manxman překvapí?