Uijtdebroeks patří k nejtalentovanějším cyklistům ve WorldTour, loni suverénně vyhrál Tour de l'Avenir a letos obsadil osmé místo při debutu na Grand Tours. Na Vueltě byl silný především v kopcích, zato v časovce byl z jezdců na celkové pořadí nejhorší, na 26 kilometrech ztratil 2:35 na Filippa Gannu a lepší to nebylo ani na závěr sezóny na Chrono des Nations ve Francii. Zde se Uijtdebroeks poměřil s Joshem Tarlingem a Remcem Evenepoelem a nedopadl vůbec dobře. Na 45 kilometrech byl více než 4 minuty pomalejší, než o rok mladší Tarling, úřadující mistr Evropy.
Belgičan po dojezdu neváhal a zkritizoval kvalitu svých kol. "Po deseti kilometrech se mi uvolnilo řazení a musel jsem okamžitě měnit kolo. A ukázalo se, že náhradní kolo taky není v pořádku. To si pak můžete jezdit, jak rychle chcete a není to v pohodě. Přijel jsem se sem učit. Pak by bylo fajn, kdyby moje kola byla v pořádku," řekl pro belgický deník Het Nieuwsblad.
Uijtdebroeks šel v kritice ještě dál, podle něj musí Bora-Hansgrohe věnovat více pozornosti časovkám a to zejména kvůli celkovému pořadí na Grand Tours. "Protože to je něco, co opravdu potřebujeme zlepšit. Zejména co se týče aerodynamiky a stavby samotného kola, tam jsou ještě velké rezervy. Síla, kterou mám, je velká. Se svými 65 kily šlapu v průměru přes hodinu téměř 400 wattů. Jen je třeba to celé doladit. Tím prostě hodně ztrácíme."
Dvacetiletý cyklista se bude připravovat na Giro d'Italia, kde by měl být lídrem týmu. "Tam pojedeme dvě časovky. Už opravdu nemůžeme ztrácet čas. V zimě budeme muset strávit hodně času ve větrném tunelu a na dráze, abych časovku konečně trochu slušně zajel. Jezdci jako Evenepoel a Ayuso mají cda 1,5 (koeficient aerodynamického odporu, pozn. red.). Já jsem na 1,9 až 2,0. Kvůli tomu ztrácím minuty. Rozpis na letošní zimu se ještě musí vymyslet. Ale zdá se mi zřejmé, že tým čeká spousta práce. Bylo by hloupé, kdybychom něco neudělali."
Uijtdebroeks používá stejný rám od Specializedu jako Evenepoel, problém tedy není ve sponzorech, ale spíše v nastavení posedu a detailech. Například nepoužívá na míru vyrobená řídítka, která jsou mezi lídry už běžná.
Tým Bora-Hansgrohe podepsal s Uijtdebroeksem smlouvu ještě když byl junior, druhý rok v kategorii pod 19 let jezdil za Auto Eder a loni už jezdil za WorldTeam. Konflikt s týmem a týmovým kolegou Aleksandrem Vlasovem měl už na Vueltě, ruský cyklista totiž neskrývaně závodil proti Uijtdebroeksovi a nakonec ho o jednu příčku porazil. Po oznámení příchodu Primože Rogliče se začalo spekulovat, zda Uijtdebroeks neodejde jinam. Na příští sezónu má platnou smlouvu, ale v roce 2025 už by mohl jezdit jinde. "Tím se teď nezabývám," říká Uijtdebroeks. "Zatím jsem měl vždycky pěkný program a dokázal jsem se hodně posunout. To je také zásluha týmu. Jinde bych nikdy nedostal tolik volnosti. Ale budu muset věci dobře analyzovat. Co je potřeba, abych byl v budoucnu na Grand Tours opravdu konkurenceschopný? Pak uvidíme, jestli to Bora může nabídnout, nebo jestli se budu muset poohlédnout po jiném místě."