Do dlouhého úniku se ve 2. etapě vydalo pět jezdců: Marco Frigo (Israel-Premier Tech), Thomas Bonnet (TotalEnergies), Emmanuel Morin (Van Rysel-Roubaix), Kasper Saver (Philippe Wagner/Bazin) a Scott McGill (Project Echelon Racing). Únik nebyl moc silný, náskok si vytvořili jen okolo dvou minut. muž 45 kilometrů před cílem zůstal na čele sám Ital Frigo.

1147891375.jpg

Frigo však favority závodu pořádně prohnal. Lidl-Trek měl problém osamoceného lídra dostihnout a peloton se v kopcích trhal. Frigo měl na vrcholu posledního dlouhého stoupání Col de l'Aire del Masco (6,6 km, 4,8 %) náskok minutu a půl a do cíle zbývalo 25 kilometrů. Situace se pro Lidl-Trek komplikovala také kvůli útokům jezdců Arkéa-B&B Hotels. Pedersen musel pokusy o únik chytat sám, ale nakonec nechal uniknout Ewena Costioua, který sám stíhal vedoucího Friga. 

Costiou nakonec Friga nedojel a naopak byl sám pohlcen skupinou deseti jezdců, kterou vedl Pedersen. Lídr celkového pořadí pracoval při stíhání posledního uprchlíka nejvíce z celé skupiny a zejména díky němu byl Frigo 500 metrů před cílem dostižen. V dojezdu do krátkého kopce měl Pedersen stále největší rychlost a nejvíce sil a ve spurtu porazil Axela Zingleho (Cofidis) a Clémenta Champoussina (Arkéa-B&B Hotels). 

1147933659.jpg

Pedersen v cíli ocenil výkon Friga, který strávil celý den v úniku. "Kluci se hodně snažili, ale bylo těžké ho dohnat. Byl, promiňte mi ta slova, tak zatraceně silný. Nebylo snadné ho dohnat, takže jsem doufal, že s menší skupinou to bude snazší. Někdy se to vyplatí, někdy ne. Dnes ano."

Dán věděl, že musí vzít vývoj závodu do svých rukou, proto peloton roztrhal a stahoval Friga už bez podpory svých týmových kolegů. Musel si to odpracovat sám. "Nakonec jsem se řídil instinktem. Udělal jsem to podle pocitu a doufal v to nejlepší. Byla to těžká situace, kluci dlouho tvrdě pracovali a myslel jsem si, že by bylo lepší, kdybychom byli v menší skupině, kde by každý střídal, ale ostatní nebyli ochotni spolupracovat."

"Souhlasím s Julienem Bernardem, že to byl jeden z nejhorších dnů na kole vůbec. Nebyl to zábavný den. Často jsme byli ve výšce kolem 700 metrů, což není příjemné, když prší jako dnes a jsou dva stupně. Pro všechny to byl náročný den. A když se podíváte na kluky, kteří přejeli cílovou pásku, nevypadali dobře," dodal Pedersen.

V celkovém pořadí díky tomu navýšil vedení před Brunem Armirailem (Decathlon AG2R La Mondiale) na 24 sekund, třetí Costiou má stejnou ztrátu.