Motocyklovým tříkolkám dodaly současnou popularitu nejslavnější cyklistické závody Giro d'Italia a Tour de France, na kterých pořadatelé používají podobné stroje konkurenčních značek. My měli příležitost vyzkoušet skútr Peugeot Metropolis při výrobě živé reportáže Škoda Cup - Kyjovské Slovácko.
A také jsem měl možnost tento skútr vyzkoušet v normálním provozu, pro který je podle mého soudu určen.
Modelový příklad: dojíždění do práce, z venkova do města. Cca 40 kilometrů po okresce, státní silnici, dálnici a městem. Tady se silné skútry dlouhá léta uplatňují v jižních zemích, ale také postupně i u nás. Sice se nemůžete na tento způsob dopravy spolehnout celoročně, ale od jara do podzimu jsou příjemnou alternativou.
Cesta do Brna? Nejdřív okreska, kousek uskákaného asfaltu, ta nejméně chutná tomuto stroji, prostě malá kola nepoberou tolik jako velká kola motocyklová.
Potom státní silnice kolem Slavkova, pohoda - dobrý asfalt, ale ráno téměř nepřetržitá šňůra aut mířící do moravské metropole. Pokud jede kolona devadesát, nemusíte riskovat předjížděním, ale když se začne zpomalovat, oceníte pružnost poměrně silného motocyklu a získáváte výhodu mezi auty.
Následně úsek dálnice a ani tady nic neztrácíte. Metropolis udrží 130 km/hod úplně v pohodě. A pokud by "dálnice stála", jak tomu často v tomto úseku před Brnem bývá, máte jednu obrovskou výhodu na své straně, nemusíte stát, pomalu projedete kolonou.
A stejně tak ve městě. Metropolis i přesto, že má vepředu dvě kola, tak v pohodě projede mezi auty, jako jiný skútr. No a na závěr výhoda parkování, zaberete málo místa a snadno najdete plácek k zaparkování.
Příjemným doplňkem, když používáte skútr jako pravidelný dopravní prostředek, je "deka". Na zakrytí nohou. Výhodou tříkolového skútru je možnost zastavení na semaforech bez nutnosti opření se. Zamknete náklon a stojíte. Při rozjezdu se naklánění samo odemkne. Také výdechy od chlazení lze nasměřovat pod "deku".
A jedna obrovská výhoda těchto tříkolek nakonec: i když je to poměrně silný motocykl, stačí vám řidičské oprávnění skupiny B. Ano, stačí řidičák na auto. A to je velké plus, když se třeba ve čtyřiceti rozhodnete změnit způsob dojíždění do práce a nechcete si dělat řidičský průkaz na motocykl.
Objem: 399 ccm
Výkon: 26,2 kW při 7 250 ot./min
Krouticí moment: 38,1 Nm při 5 750 ot./min
Maximální rychlost: 135 km/h
Spotřeba: 3,9 l/100 km
Stránky českého dovozce Peugeot Motocycles