O Pogačarově velkém vítězství samozřejmě rozhodla jeho neuvěřitelná výkonnost, ale tým UAE Emirates nechce nechat nic náhodě a snaží se vybavit své závodníky tím nejlepším, co současná cyklistická technika nabízí. Týmu se podařilo dostat na technologickou špičku v časovce a také silniční kolo Colnago V4Rs patří k tomu nejrychlejšímu v současném pelotonu.
Strade Bianche je zvláštní závod a Pogačar tomu trochu upravil i svůj výběr komponentů. Jeho Colnago je podle zjištění italského webu bicidastrada.it ve velikosti 48,5 (podle italského měření velikosti kol, číslo označuje vzdálenost mezi středem a horním koncem sedlové trubky). V této velikosti má rám V4Rs reach 383 mm (horizontální vzdálenost mezi šlapacím středem a řízením) a stack je 539 mm (výška řízení od středu). Podle měření webu Cyclist má Pogačar sedlo 73 cm nad středem.
Colnago V4Rs Tadeje Pogačara.
Pogačar měří 176 cm, takže velikost 48,5 odpovídá standardům, ale posed má samozřejmě o něco delší, než je běžné mezi amatéry. Má 125 mm dlouhý představec, rovnou sedlovku bez offsetu a mírně skloněné sedlo směrem dolů. Před loňskou sezónou si upravoval posed tak, aby byl více nad šlapacím středem. A tomu upravil i délku klik, nyní vozí pouze 165 mm dlouhé kliky Shimano Dura-Ace.
Závodníci samozřejmě hodně řeší také aerodynamiku a Pogačar není výjimkou, takže jeho řídítka od Enve mají nahoře pouze 37 cm a v oblouku 39 cm. Zužování řídítek, aby se optimalizovala aerodynamika, je trendem mezi profesionály, řídítka širší než 40 cm se v profi pelotonu hledají už jen velmi těžko. Pogačar používá kokpit SES AR In-Route, který ještě není v oficiální nabídce značky Enve, ale brzo se zde objeví, protože všechny komponenty profesionálních cyklistů musí být k dispozici i pro veřejnost.
Řídítka Enve SES AR In-Route jsou pouze 37 cm široká.
Hookless ráfky a bezduše
Pogačar na Strade Bianche použil svá oblíbená kola Enve SES 4.5. Ty jsou typu hookless, o kterých se v poslední době hodně mluví. Podle kritiků způsobily pád Thomase De Gendta na UAE Tour. Zkušenému Belgičanovi vybouchl přední plášť a zřítil se k zemi. Tým Lotto Dstny používá kola Zipp s hookless ráfky, které vyžadují použití dostatečně širokých bezdušových plášťů s maximálním tlakem 73 psi. Podle kritiků se tlak v pláštích při nárazu může výrazně zvýšit, což způsobí vyskočení patek plášťů z ráfku. Zda jsou ráfky hookless nebezpečné a způsobují nehody, nyní vyšetřuje Mezinárodní cyklistická unie.
Kola Enve SES 4.5 mají vpředu 50 mm vysoký ráfek a vzadu 56 mm.
Zdá se však, že potíže s hookless ráfky má pouze Lotto, protože UAE Emirates používá stejný systém (ale odlišnou značku kol i plášťů) už druhým rokem a to zcela bez problému. Kola Enve SES 4.5 mají vnitřní šířku ráfku 25 mm a Pogačar většinou používá bezdušové pláště Continental GP 5000 široké 28 mm, které na ráfcích Enve mají kolem 30 mm. Na Strade Bianche použil 30mm pláště GP 5000 S TR. Ty jsou odolnější než model GP 5000 TT, který je lehčí a na dobré asfaltu o něco rychlejší. Colnago pojme až 32 mm široké pláště, takže prostoru v rámu a vidlici bylo dost.
Podle bicidastrada.it měl Pogačar na Strade Bianche v předním plášti tlak 3,3 baru (48 psi) a v zadním 3,5 baru (51 psi). Což opravdu není moc a jde o specifické nastavení na prašné cesty. A nejde jen o pohodlí, nižší tlak také lépe drží v zatáčkách.
Doplňky od Carbon-Ti
Tým UAE Emirates hledá každou možnost technologického vylepšení a nehledí tolik na sponzoring. Takže kromě standardních komponentů, jako je sada Dura-Ace, na Pogačarově kole najdeme i méně známé doplňky. Nejvýraznější jsou karbonové převodníky od Carbon-Ti s hliníkovými zuby, titanovými čepy a s 54 a 40 zuby (kazeta má 11-34 zuby), kotouče od stejné značky (vpředu 160 mm a vzadu 140 mm) a logo Carbon-Ti najdeme třeba i na šroubku krytky hlavového složení. Cílem je snížit celkovou váhu kola a každý gram se počítá (ačkoliv ve skutečnosti mají ušetřené gramy minimální vliv na rychlost).
Pedály používá standardní Shimano Dura-Ace, kliky jsou vybaveny wattmetrem a kolo doplňuje sedlo Prologo Nago R4 147 a košíky Elite Leggero Carbon.
Colnago V4Rs (vel. 48,5)
Řazení: Shimano Dura-Ace R9200
Kliky: Shimano Dura-Ace FC-R9200-P (165 mm), s převodníky 54-40 Carbon-Ti
Kazeta: Shimano Dura-Ace CS-R9200, 11-34
Kola: Enve SES 4.5
Kotouče: X-Rotor SteelCarbon 3 (160 mm vpředu, 140 mm vzadu)
Pláště: Continental Grand Prix 5000 S TR da 30 mm (700x30c), ant./post.
Řídítka: Enve SES AR In-Route, představec 125 mm, šířka 370-390 mm (flare)
Pedály: Shimano Dura-Ace PD-R9100
Sedlo: Prologo Nago R4 147
Košíky: Elite Leggero Carbon