Letošní Giro se má jet od 3. října do 25. října překrývá se s klasikami Lutych - Bastogne - Lutych, Amstel Gold Race, Gent - Wevelgem, Kolem Flander a Paříž - Roubaix. Ze sportovního pohledu nedává smysl vybrat si Giro a vynechat klasiky, ale v Saganově případě o sportovní stránku tolik nejde
„Je těžké vynechat některé závody. Ale už jsme byli na prezentaci Gira a dohodli se s RCS. Já a Ralph Denk jsme dali RCS své slovo, že pojedu na Giro. Chceme to dodržet. Budu startovat," řekl Sagan na týmovém soustředění v Rakousku.
Slovenský cyklista měl původně v plánu startovat na jarních klasikách, poté na Giru a sezónu chtěl v podstatě zakončit už na Tour de France. Už tak dost náročný závodní program ještě víc zkomplikovala pandemie koronaviru a Sagan tak musí zvládnout Tour de France a Giro d´Italia v rychlém sledu za sebou a v opačném pořadí.
Rozhodujícím faktorem skladby sezóny byla dohoda týmu a Petra Sagana se společností RCS sport. Pořadatel Gira si každý rok zve hvězdy a vyplácí vysoké startovné. Letos je to Sagan a z dohody se nejspíš nedalo vycouvat.
O všechny klasiky nepřijde, pouze o ty dlážděné, které jsou ale i nejcennější. Sezónu zahájí 1. srpna na Strade Bianche, poté pojede Milano - Torino, které by se letos mělo dojíždět po rovině a může tedy uspět, dále Milán - Sanremo, jediný monument v jeho kalendáři, Critérium du Dauphiné a Tour de France. Tour zůstává nejdůležitějším cílem a podstatné budou vyhrané etapy, zelený dres je vedlejší. Následně objede Mistrovství světa a skončí na Giru.
„Tour a Giro jsou moje hlavní cíle. Bude to hodně těžké objet dvě Grand Tours za dva a půl měsíce. Pokud se budu na Strade Bianche cítit dobře, možná něco zkusím. Stejné je to se Sanremem. Rád bych vyhrál, ale první závody budou přípravné na Tour a Giro," dodává Sagan.
Ralph Denk není s prací UCI na novém závodním kalendáři spokojený. Tým BORA - hansgrohe musel v Saganově případě zvolit kompromis, i když tím pravděpodobně přijde o úspěch na klasikách: „Tento kalendář není vůči Giru fér. Kdyby to bylo na mně, měl bych k Giru víc respektu. Bylo by lepší závodit déle do zimy. Můžeme jet Vueltu o tři týdny později a udělat více prostoru pro klasiky. Ale musíme se zařídit podle toho, jak to je."