Je všeobecně známo, že majitelem a manažerem tohoto českého kontinentálního týmu je Radim Kijevský. Je jeho zásluhou, že se mu daří dát dohromady partnery, sponzory a mecenáše v takovém měřítku, že tým je na kontinentální scéně vysoce nadstandardně materiálně zabezpečen a že tedy to nejzákladnější pro existenci takového projektu je zajištěno.
O tým závodníků, jejich trénink, testování, organizaci na závodech i vedení týmu v samotných závodech se starají sportovní ředitelé. Tím známějším a služebně starším je Petr Kaltofen, kterého jsme na našich stránkách už podrobněji představili (zde).
V minulém roce k týmu přišel druhý sportovní ředitel, který má v náplni práce i roli scouta, vyhledávače talentů, Jaromír Friede. Jarda má bohatou cyklistickou minulost. Je mj. vicemistrem světa v cyklokrosu v juniorské kategorii, mistrem republiky ve štafetě cross country, třetí z etapového závodu Okolo Slovenska i mistr republiky na silnici. Dosáhl však řady dalších úspěchů coby člen týmů jako Stadionu Louny, Whirpool Author, Česká spořitelna či Ženíškova eD´system-ZVVZ. Po skončení aktivní kariéry dělal sportovního ředitele v bajkovém týmu České spořitelny, v ženském tehdy kontinentálním týmu Dukly Praha a do světa velké silniční cyklistiky nahlédl po dobu čtyř let coby mechanik v projektu Etixx-iHNed. Co ho vedlo k tomu, že od poloviny loňského roku spojil svůj profesní život s ATT Investments?
„Radim Kijevský je v dobrém slova smyslu blázen do cyklistiky. Má neuvěřitelný tah na branku. Tenhle tým raketově roste a podle mého vnímání ještě zdaleka nedosáhl svého vrcholu. Kluci mají výbornou partu, drží při sobě a vše podřizují týmovému úspěchu. Můj vztah s nimi zakládám na vzájemné důvěře bez kompromisů. Jsem emotivní člověk, takže po závodě ze mě emoce často bouchají. Ale je to ku prospěchu věci a kluci to chápou. To všechno mě hrozně baví, jsem rád, že u toho mohu být a budu rád, když naše spolupráce bude dlouhodobá.“
Připomeňme si, abychom v tom měli pořádek, že Jarda má mladšího bráchu Jana, který dlouhodobě působí u World týmů na pozici mechanika, v současné době u Bora-hansgrohe.
A poněvadž se ATT Investments pro letošek opět rozrostl, na vybrané závody a v případě potřeby bude využívat služeb asistenta sportovního ředitele Petra Dlaska. Petr je příznivcům cyklistiky známý především jako cyklokrosař, pětinásobný mistr republiky, který v roce 2001 na MS v Táboře skončil na 2. místě.
To jsou sportovní ředitelé. I oni ale potřebují a využívají zázemí vědeckých laboratoří k tomu, aby trénink přinášel maximální možnou efektivitu. ATT Investments v tomto směru využívá služeb nestátního zdravotnického zařízení Aleše Řehoře Sports Diagnostics Brno, které má do záhlaví vetknuto, že se zabývá komplexními diagnostickými testy pro zjišťování funkčních a fyziologických hodnot pro vhodně řízený trénink.
O zdraví a servis závodníků se starají také maséři. Hlavním je Martin Beneš, který tuhle specializaci vystudoval a má za sebou několikaletou praxi v lázních: „Masírovat vrcholové cyklisty je o dost náročnější než lázeňské pacienty. V náplni mé práce je kromě masáží mimo jiné připravovat při závodech pro kluky občerstvení a to jim v průběhu závodu předávat, což je logisticky docela náročné a někdy i stresující, o to ale zajímavější.“
Druhým masérem je Michael Šíp, bývalý atlet s dlouhodobou praxí v lázních, a třetím do party těch, co si berou cyklisty do parády bezprostředně po tréninku či závodě, je Jiří Martinec. Sám závodil ve Spartě a Příbrami, ale když zjistil, že se nenarodil s takovým motorem, aby vítězil, tak dal přednost roli maséra. A jako takový strávil devět let v Dukle Praha v její zlaté éře Kadlece, Bláhy či Kaňkovského, a následně 2 roky stejně jako Jarda Friede v Ettixu.
Jsou tedy ti, co se starají o tělo a hlavu cyklistů, pak tu ale musí být ti, co se starají o stroje. Hlavním mechanikem je 26letý Milan Lukáč, který vyrůstal a je stále v kontaktu s bratry Saganovými a do týmu přišel před dvěma lety od slovenské reprezentace. Naopak za nestora může být považován Vladimír Berka, jehož nejsilnější cyklistické kořeny sahají až do časů, kdy závodil za Československa v dresu jednoho ze dvou vrcholových středisek RH Plzeň.
Třetím mechanikem je Vladimír Kříž, což je zároveň manažer a trenér Ústeckého cyklistického centra, kde se stará o početnou mládežnickou sestavu. Na právě skončeném týmovém kempu si své odpracovali všichni tři mechanici. Vláďa Kříž navíc díky spolupráci s Radimem Kijevským měl možnost vzít na soustředění nejlepší čtyři ze svých svěřenců:
„Pro tři kluky a jednu holčinu je to mimořádná příležitost. Junioři mohli kvalitně potrénovat s kluky z ATT v příznivých klimatických podmínkách, dostalo se jim špičkového zázemí na cyklistiku specializovaného hotelu, mohli vidět na příkladu ATT, kudy vede cesta do větší cyklistiky, přičemž v průběhu celého soustředění se potkávali na silnicích i v hotelu mj. se špičkovými cyklisty, Remco Evenepoela a Mathieu Van der Poela nevyjímaje, což všechno dohromady tvoří maximálně možnou stimulaci do další práce.“
Lidi, bicykly i veškerý podpůrný materiál je nutno přepravovat. Autopark tvoří jak praktickou, tak reklamní roli. ATT Investments má k dispozici dva doprovodné vozy Mercedes-Benz, dvě dodávky pro přepravu osob a dvě pro zázemí mechaniků, jeden obytný vůz a nejnověji americký obytný autobus. Veškerá tahle technika spadá z pohledu servisu pod fleet managera Vladimíra Kalinu.
Další skupinu tvoří lidi, kteří se starají o public relations. Jedničkou mezi nimi je Tomáš Danačík, bývalý vrcholový cyklista mj. v týmu Bauknecht Author, který se stará o prezentaci týmu směrem k médií a partnerům:
„Baví mě, to co dělám. Je to způsob, jak při civilním zaměstnání zůstat u cyklistiky, jíž jsem věnoval větší část svého dosavadního profesního život a kterou mám stále velmi rád. Zažil jsem toho ve vrcholové cyklistice docela dost, takže snad nyní můžu kvalifikovaně mluvit směrem k médiím a partnerům. Čím se můžeme navíc pochlubit, je skutečnost, že jsme byli před pár lety prvním českým silničním týmem, který byl aktivní na sociálních sítích, čímž jsme rozhýbali i ostatní k obdobným aktivitám. A to ve svém souhrnu pomáhá propagaci české cyklistiky jako celku.“
Tomášovi k ruce je Matyáš Janoš, který prošel dráhařskou Duklou Praha a ještě loni jezdil v dresu ATT Invenstments. Jenže dal přednost studiu na vysoké škole a u týmu zůstal alespoň touto formou.
A na profesionální fotodokumentaci je tu Filip Bezděk. Všichni tři kluci dohromady vytvářejí zdařilá díla. Koneckonců stačí se podívat na webové stránky a sociální sítě týmu.
Vypadá to, že ATT Investments je na české poměry mimořádně dobře zajištěn po všech stránkách. To všechno s cílem dosahovat očekávaných výsledků na závodech. A ty se dají rozdělit do dvojjediného zadání: být vidět, pod čímž si lze představit aktivní pojetí závodění a úspěch v dílčích soutěžích, a umísťovat se co nejblíže prvnímu místu, pochopitelně nejlépe přímo na něm. A poněvadž tým každým rokem roste, takže když jsme ještě loni slýchali, že každé umístění do desítky bude znamenat spokojenost, pro letošek v téhle větě už zaznívá umístění do první pětky.
Jak se tato předsevzetí bude týmu dařit naplňovat, uvidíme v průběhu závodní sezóny, která pro ně startuje začátkem března v Chorvatsku při Trofej Umag. Tým na to má 15 kluků, kteří patří k tomu nejlepšímu, co aktuálně závodí na české silnici.
Na závěr tedy dejme slovo jednomu z nich, Michalu Schuranovi (na snímku zcela vpředu), který je jedinou letošní posilou týmu v kategorii Elite. Prošel Příbramí a Spartou a do ATT Investments se dostal kvůli svým výsledkům, potenciálu i věku, kdy ve svých 25 letech bude s Jiřím Petrušem (na třetím snímku odshora) plnit roli jednoho ze dvou kapitánů. Aktuálně společně se všemi kluky ukončil druhé týmové soustředění ve Španělsku a může tedy už docela dobře hodnotit týmové zázemí a podporu:
„Postaráno je o nás v podstatě dokonale. Například tady ve Španělsku je pro nás závodníky před tréninkem vše perfektně připravené, po tréninku už jsou na stole regenerační nápoje, mechanici se nám kompletně postarají o bicykly, máme k dispozici dva maséry, špinavé prádlo ve speciálním sáčku jen dáme přede dveře pokoje a za pár hodin se nám vrátí čisté, pěkné hotelové pokoje a pestrá, cyklistům přizpůsobená strava, při tréninku nás samozřejmě doprovází mechaničák, prostě luxus. Je teď na nás, abychom tenhle komfort vrátili projektu ATT Investments v podobě očekávaných výsledků.“