Třikrát se zúčastnil Kolem Lombardie a třikrát vyhrál. Tadej Pogačar je na závěrečném monumentu sezóny neporazitelný a letos poprvé dojel do cílové rovinky sám. Přitom to byla jeho asi nejtěžší účast. V rozhodujícím kopci totiž nedokázal ujet skupině soupeřů. "Ve stoupání jsem se snažil, ale Aleksandr Vlasov byl dnes v kopcích jedním z nejsilnějších jezdců. Vlastně jsem chtěl dojet spolupracovat a společně až do cíle, v to jsem doufal," vysvětlil v cíli svého posledního závodu sezóny.
Jenže další soupeři, včetně Primože Rogliče, si doskočili dopředu na vrcholu stoupání Ganda. A tak Pogačar okamžitě vymyslel plán B a zaútočil v prvních metrech technického sjezdu. Zpočátku to byl neškodný malý útok, ale později rychle navyšoval náskok. A to překvapilo asi všechny, vždyť předloni zde přišel o veškerý náskok před Masnadou. "Znal jsem ten sjezd mnohem lépe než před dvěma lety. Tehdy to byla katastrofa, teď se mi sjezd povedl mnohem lépe. Najednou jsem měl náskok," pokračuje Pogačar.
Samozřejmě to nebylo zadarmo, slovinský mistr ve sjezdu utrácel síly, spurtoval za každou ostrou zatáčkou a to se na rovině před Bergamem také projevilo. Pogačar musel na chvíli přestat šlapat, protože ho pravé nohy chytla křeč. "Je pravda, že jsem trpěl křečemi. Nejdřív do pravé nohy, pak do levé. Chvíli jsem si říkal, že je hotovo. Ale naštěstí jsem byl schopný jet dál. Vědomě jsem trochu snížil výkon a snažil se být na kole aerodynamičtější."
"Chtěl jsem se tak trochu šetřit na poslední stoupání," dodává. "Taky jsem doufal, že ve skupině nebudou dobře spolupracovat a to se stalo, protože se mi podařilo ještě trochu ujet."
Pogačar byl z dalšího velkého vítězství nadšený. Už jich má celkem sedm, kromě pěti monumentů také dvě Tour de France. Podruhé v kariéře vyhrál v jedné sezóně dvě monumentální klasiky, v roce 2021 byl nejlepší na Lutych-Bastogne-Lutych a Lombardii. tentokrát zkombinoval Kolem Flander a podzimní italskou klasiku.
Věčně veselý Pogačar tím sám sebe dojal. "Vyhrát potřetí a podruhé tady v Bergamu... A dojet sólo, je opravdu sen. Poslední kilometry jsem si navíc vážně užíval, i když jsem byl hotový."