Sponzorováním této akce společnost ŠKODA AUTO dále rozšiřuje své působení v oblasti cyklistiky.
ŠKODA podporuje Mistrovství světa v silniční cyklistice UCI, jako oficiální sponzor, flotilou 122 vozů. Na fotografii zástupce organizátorů Georg Spazier (Innsbruck-Tirol Rad WM 2018 GmbH) a Gregor Waidacher, zástupce ŠKODA Österreich (vlevo).
Pro značku ŠKODA je cyklistika, se kterou je spjatá již od počátku své historie, srdeční záležitostí.
Podpora mezinárodních cyklistických akcí patří k nejdůležitějším sportovním sponzorským aktivitám
společnosti ŠKODA AUTO. Nyní je ŠKODA AUTO sponzorem a dodavatelem vozů také pro
Mistrovství světa v silniční cyklistice UCI. Automobilka pro účely mistrovství poskytne celkem 122
automobilů. Tuto flotilu tvoří hlavně modely ŠKODA SUPERB a ŠKODA OCTAVIA – oba v provedení
limuzína i kombi. UCI využije automobily mimo jiné jako doprovodné a pořadatelské vozy. Kromě toho budou vozy značky ŠKODA zajišťovat přepravu jednotlivých týmů zúčastněných zemí. Díky moderním asistenčním systémům jako jsou například adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v jízdních pruzích a pro změnu jízdních pruhů, i díky vynikajícímu vnitřnímu prostoru jsou tato vozidla pro tento úkol ideální.
Motto letošního Mistrovství světa v silniční cyklistice UCI zní „Riding the Heart of the Alps.“ Akce
zahrnuje 12 závodů, které startují buď v outdoorovém zábavním parku AREA 47 v Ötztalu, v muzeu
Swarovski Kristallwelten v Hall-Wattensu, v nejmenším městě Rakouska Rattenbergu v údolí
Alpbachtal nebo ve měste Kufstein. Cílem všech závodů je Hofburg, který se nachází v samotném
srdci tyrolského hlavního města Innsbrucku. Mistrovství se zúčastní přibližně 1 000 sportovců ve třechrůzných disciplínách: vedle časovek jednotlivců a družstev jsou na programu i klasické silniční závody.
Na rozdíl od Světové série UCI závodí účastníci na mistrovství světa za své země a v národních
dresech. Nejdelší závod – elitní silniční závod mužů se startem v Kufsteinu – se pojede 30. září na trase dlouhé 254,2 kilometru s převýšením celkem 4 670 metrů. O den dříve budou elitní závodnice překonávat vzdálenost 156,2 kilometru s převýšením 2413 metrů, a to na trase mezi Kufsteinem a Innsbruckem.
Po celém světě bude televizní přenosy z Mistrovství světa v silniční cyklistice mužů a žen sledovat
více než 200 milionů diváků. K tomu je třeba připočítat ještě přibližně 500 000 fanoušků kolem tratí.
Kromě poskytování automobilů se na této akci značka ŠKODA prezentuje také logy umístěnými podél tratí.
Podpora cyklistiky dokládá mimořádný vztah značky ŠKODA k jízdnímu kolu
Vášeň pro jízdní kola sahá ve společnosti ŠKODA AUTO až k počátku vzniku podniku. Roku 1895
založili Václav Laurin a Václav Klement v Mladé Boleslavi nejprve továrnu na výrobu jízdních kol, o
deset let později vyjel z montážních hal mladé firmy první automobil Voiturette A. Během letošní Tour de France byla značka ŠKODA již popatnácté oficiálním partnerem i oficiálním dodavatelem vozů, počtvrté také sponzorovala zelený trikot pro nejlepšího sprintera. Kromě toho podporuje automobilka také závod „La Vuelta“ a další mezinárodní cyklistické závody i různorodé sportovní akce na národní i mezinárodní úrovni. Spojení s cyklistickou lze spatřit i v jiných oblastech: cyklistické doplňky jsou nedílnou součástí rozšířené produktové nabídky značky.