„Cykloobousměrky dnes v Karlíně dobře fungují, nevidíme důvod to měnit a soud s námi opakovaně souhlasí,“ řekl právní zástupce podporovatelů cyklistiky Štěpán Holub z advokátní kanceláře Holubová advokáti.
„Cyklistická doprava je fungující součástí běžného života téměř v každé metropoli světa. Měli bychom ji podporovat a ne potlačovat, jak chce Městská část Praha 8,“ řekl Štěpán Holub, právní zástupce spolku Auto*Mat, který nesouhlasí s omezováním cyklistů v Karlíně. K navrhovatelům dále patří aktivista Tomáš Hnyk.
Dne 10. června 2019 bylo Úřadem městské části Praha 8 vydáno opatření obecné povahy, které stanovilo místní úpravy provozu na pozemních komunikacích v Karlíně. Toto stanovení upravovalo, kde se může v Karlíně parkovat, kde se dá jezdit jednosměrně a kde obousměrně a dále upravovalo systém tzv. modrých zón. Součástí opatření bylo omezení možností pohybu pro chodce a zrušení cykloobousměrek, které umožňují obousměrný provoz cyklistů v jednosměrných ulicích. „Jízda v opačném směru je bezpečná, ne-li bezpečnější než ve stejném směru. Cyklista i řidič auta na sebe vidí a můžou se tak vyhnout bez komplikací. Na stejném principu fungují i pravidla silničního provozu pro chodce,“ vysvětlil za stranu navrhovatelů Tomáš Hnyk.
Nebyl to první pokus Městské části Prahy 8 změnit dopravní značení na Praze 8. Všechna tři stanovení od roku 2016 nakonec Městský soud v Praze zrušil. Dnešní rozhodnutí Městského soudu je již čtvrté v řadě. „Rozhodnutí soudu vlastně znamená, že zrušení cykloobousměrek a zavedení placených parkovacích zón v Karlíně je v rozporu se zákonem,“ doplnil Štěpán Holub.