Unzue o svých nápadech mluvil s francouzským deníkem L'Equipe. Tým Movistar je zapojen do vyjednávání o možných reformách celé závodní cyklistiky, jak navrhuje Richard Plugge, ředitel Visma-Lease a Bike. Podle Pluggeho je třeba změnit závodní kalendář a přiblížit silnici cyklistiku lidem, kteří se o závodění dříve nezajímali. „Přemýšlíme o budoucnosti sportu a jsme mezi těmi, kteří jednají. Cyklistika je v současnosti strnulým sportem, stále děláme věci tak, jak jsme je dělali před čtyřiceti lety, když jsem začínal,“ postěžoval si.
Podle Unzueho je třeba myslet na závodníky jako na lidské bytosti. "Cyklistika nesmí být tak tvrdá, tak přehnaně nehumánní," myslí si. A navrhuje jisté řešení. „Všechny týmy se na Grand Tours připravují s deseti nebo jedenácti jezdci, na poslední chvíli nechají dva nebo tři doma, a když nějaký jezdec spadne, nemáte nárok na žádné řešení?“
„Dnes musí závodník, který spadne, aby mohl druhý den znovu nastoupit, někdy ujet 60 nebo 80 kilometrů se zlomeným zápěstím. Protože neví, jak na tom je a na vyšetření může jít až poté, co dojede a trpí jako zvíře. Opravdu to nemůžeme polidštit? Pokud jezdec spadne, není to dostatečný důvod k tomu, aby šel do sanitky a zjistil, zda nemá něco zlomeného, a v tom případě může druhý den vyrazit znovu, aniž by musel etapu dokončit? Nechceme to jako ve fotbale, kdy se vše zastaví, než se hráč zotaví. Ale musíme chránit jejich zdraví. I kdyby to mělo znamenat přeřazení dotyčných cyklistů na čas posledního, aby z pádu nikdo netěžil, ale aby se předešlo zbytečnému utrpení.“
A jde ještě dál. „Proč nepovolit na Grand Tours střídání, když jezdec odstoupí v prvním týdnu? Samozřejmě nesmí jít o taktickou výměnu. Ve fotbale nebylo střídání možné po celá léta... Proč to nezkusit, nevyzkoušet, udělejme krok vpřed a uvidíme, jestli to všem přijde zajímavé. Potřebujeme změnu,“ dodává.
Ve fotbale bylo dříve umožněno vyměnit pouze zraněné hráče, ale od tohoto pravidla se později ustoupilo, protože hráči svá zranění a zdravotní problémy předstírali. Téměř jistě by k tomu docházelo také v případě cyklistiky.
Unzueho nápad vyvolal pozdvižení mezi fanoušky a velkou podporu nezaznamenal. Nesouhlasí ani někteří šéfové konkurenčních týmů. „Blbost. Už se těším na VAR,“ zareagoval Patrick Lefevere svým typickým stylem v článku deníku Het Laatste Nieuws. „Vymažete celou historii Grand Tours. Výzvou je vydržet jet celé tři týdny. Tour, Giro i Vuelta trvají 21 dní, ne 17 nebo 15. Závod musí zůstat lidský, ale nebudeme přece vytvářet měkoty, ne?“
„Pády a nemoci k tomu bohužel patří,“ pokračuje Lefevere. „Velká část úspěchu vašeho týmu spočívá v odolnosti, ve schopnosti přepnout na plán B. To jsou momenty, kdy se velcí šampioni zvednou a odrazí se ode dna. To chtějí lidé vidět.“
Matxin Fernandez z týmu UAE Emirates má také jisté pochybnosti. „Kdo vyhodnotí, zda byl pád dostatečně vážný? Co únava? Po dvou týdnech je únava velmi podobná nemoci. Přesto se mi ta myšlenka sama o sobě naprosto líbí, jen jsem pro jednodušší přístup. Každý tým by mohl mít právo udělat v posledním týdnu jednu výměnu.“