Přítomné novináře seznámil s vizí a cíli, ale i spoluprací s neziskovou organizací Kaňka a připomněl přehled vrcholných sportovních akcí pořádaných Agenturou Cyklistika.
Přímo v dějišti sportovního areálu Komora v Táboře se v úterý dopoledne konala za účasti novinářů a televizních kamer tisková konference ČEZ Cyklo Teamu Tábor. Cyklokrosový tým zde představil nové tváře, ale i partnera. Známý jihočeský oddíl se chce v novém složení vrátit až na cyklokrosový trůn v Čechách. Tam, kde v minulosti vždy býval. Pomoci by k tomu měli stříbrný muž letošního MČR Jan Nesvadba, ještě loni silničář Martin Hunal a talentovaný Šimon Vaníček (juniorský mistr republiky 2016). Dalšími členy týmu jsou Štěpán Schubert, David Honzák a Tomáš Bakus – všichni jezdci kategorie U23.
Jihočeský novinář Kamil Jáša, který akci uváděl, dal v úvodu slovo předsedovi cyklokrosové komise Petru Baloghovi, který představil vrcholné podniky pořádané Agenturou Cyklistika.
„Letos náš čekají tři závody Táborských okruhů, seriálu silničních kritérií a závodu škol. Díky zařazením do seriálu Giant ligy zaznamenáváme každoročně větší účast dětí i dospělých,“ zhodnotil Balogh předchozí ročníky.
Dalšími akcemi budou - krajský přebor mládeže v časovce, seriál závodů Toi Toi Cupu, mistrovství republiky a Světový pohár v Táboře. „Chceme, aby naši reprezentanti měli možnost získat do žebříčku UCI co nejvíc bodů, ale i zažít úžasnou atmosféra s maximální podporou českých fanoušků. Proto se snažíme u nás uspořádat závody nejvyšší kategorie. Myslím, že už jsme našli nástupce Zdeňka Štybara. Je jím stříbrný medailista světového šampionátu a mistrovství Evropy Tomáš Kopecký, velký talent českého cyklokrosu,“ uvedl Balogh.
Navíc v červnu se bude Agentura Cyklistika podílet na organizaci závodu mladý handicapovaný sportovec jihočeského kraje 2018 aneb „Sportovat může každý“.
Jeho snahu ocenil i starosta Tábora Jiří Fišer. „Cyklokros může s podporou města vždycky počítat. V Táboře je mezi sporty absolutní špičkou. Proto jsem rád, že se daří udržet vysoký trend v pořádání vrcholných akcí. A co se týče nových tváří? Každoročně sleduji, jak dochází ke generační proměně v týmu. Přeju klukům, aby si jim dařilo a užili si úspěchy,“ prohlásil starosta Fišer.
Sportovní cíle ČEZ Cyklo teamu Tábor naznačil předseda Josef Krch. „Poslední dva roky jsme neměli tak velké úspěchy v elitních kategoriích. Proto jsme začali tvořit nový perspektivní tým, který by měl patřit k nejlepším v republice. Jeho tahouny by měli být Martin Hunal, Šimon Vaníček a především Jan Nesvadba,“ uvedl. Josef Krch poděkoval za vzornou reprezentaci Ondrovi Bambulovi, který definitivně ukončil svoji závodní kariéru. Ondra Bambula v Táboře začal a jezdil od žáků až do elitní kategorie.
Trenér ČEZ Cyklo Teamu Tábor Michal Bednář popsal přípravu na sezónu a nastínil sezónní cíle. „Chceme pracovat s mladými jezdci a využít obrovské zkušenosti Hunala a Nesvadby, kteří jsou tahouny týmu. Příprava začala soustředěním na Šumavě, poté sedmnáct dní v Chorvatsku a Itálii. Jsem naprosto spokojený. Kluci odvádí práci na sto procent. Teď už záleží, jak budou na sobě dál pracovat. Cílem je vítězství v soutěži týmů v Toi Toi Cupu a medaile z MČR.“
Šéf jihočeského svazu cyklistiky Stanislav Bambula si pochvaloval podporu z kraje. „Svaz opět obnovil střediska mládeže. Díky tomu můžeme všem talentovaným cyklistům pomoci. Ať už metodicky nebo při tréninku. Pro žákovské kategorie plánujeme tři soustředění v létě a zimě. Doufám, že se nám podaří vychovat talenty,“ věří Bambula.
Táborský klub začne spolupracovat s neziskovou organizací Kaňka. Její zástupce Josef Procházka představil projekt s handicapovanou mládeží. „Založili jsme malý klub SK Mloci a snažíme se ukázat, že se dá sportovat i s handicapem. Našim plánem je uspořádání jednodenního závodu pro děti od tří do osmi let. Máme pro ně připraveny speciální disciplíny. Podobně jako jindy, bude tato sportovní akce pro děti obrovským zážitkem,“ věří zástupce Kaňky.
Zástupce firmy Cube Radek Krummer představil nová moderní kola. Vzájemná spolupráce bude trvat po dobu čtyř let. Každý jezdec by měl mít k dispozici nejen kola do terénu, ale i na silnici. „Chceme, aby se táborským jezdcům dařilo a s našimi koly jen vítězili,“ uvedl Radek Krummer.