Poslední rok a půl je pro Nikiho Terpstru především utrpením. Od přestupu z Quick-Stepu do Total Direct Energie se stihl zranit už několikrát. V dubnu loňského roku musel vzdát Kolem Flander a více než měsíc marodil. Kvůli pádu a zranění vzdal také Tour de France. A letos se toho moc nezměnilo. 16. června spadl při tréninku za motorkou a způsobil si spoustu závažných zranění.
Karambol způsobily husy přecházející silnici. Terpstra spadl ve vysoké rychlosti na kámen ležící u cesty a musel být okamžitě hospitalizován. „Cítil jsem všechno, dokud mě nedostali do anestézie. Když jsem narazil na ten balvan, jsem jsem naplno. Okamžitě se mi snížil přívod kyslíku na polovinu, což bylo samozřejmě kvůli pneumotoraxu. Jen jsem tam ležel a chtěl se odtamtud dostat. Ačkoli sanitka přijela rychle, zdálo se mi, že to trvalo hodiny. Pak jsem se odevzdal lidem, kteří tomu rozumějí,“ svěřuje se Terpstra se svým hrůzným zážitkem.
Šestatřicetiletý Nizozemec se z nemocnice dostal velmi rychle, už šest dní po příjmu. Zlomil si klíční kost, několik žeber, způsobil pneumotorax a otřes mozku. Proč se tedy dostal tak brzo domů? „Plíce se zotavují velmi rychle a ostatní zranění se také zlepšují. A Niki je prostě fit a extrémně silný, což samozřejmě nesmírně pomáhá,“ říká manželka Ramona.
Nyní už je opět schopný trénovat a absolvuje i stokilometrové jízdy. „Když udělám dva kroky vpřed, následuje krok zpět. Díky fyzioterapii se věci zlepšují, protože teď třeba pracujeme na optimalizaci mého držení těla na kole. Je to dlouhý proces a já si uvědomuji, že se mi daří dobře, ale vím také, že posledních deset procent léčby je nejobtížnějších.“
Terpstra se zranil nedlouho před návratem závodní sezóny a o věšinu určitě přijde. Start na Tour de France je vyloučený a proto bude těžké dostat se do dobré formy na dlážděné klasiky. Ale startovat chce. „Neustále hledám rovnováhu mezi ambicemi a tím, co je rozumné. Chcete být opět na špičce a pak se ptát sami sebe: ´Jak se tam dostanu a jak rychle?´ Můžete jen poslouchat své tělo a tvrdě pracovat. Jako sportovec musíte dělat extrémní věci. A v tomto případě se to neliší.“
Vše proto směřuje k monumentům Kolem Flander a Paříž - Roubaix (18. a 25. října). Oba závody už dokázal vyhrát a nepochybně si to chce ještě někdy zopakovat. „Je realistické mít tyto závody jako cíl, ano."