Paříž - Nice je prvním významným etapovým závodem sezóny, ve skutečnosti se jedná o nejprestižnější týdenní etapák, podle nás významnější, než jsou letní etapové závody Critérium du Dauphiné a Kolem Švýcarska. Nice bývá velmi zajímavým závodem, loňská poslední etapa byla nejlepším závodem celého roku. Útok Alberta Contadora vytvořil na Sergia Henaa velký tlak, ale Kolumbijec žlutý trikot uhájil o pouhé dvě vteřiny. Útoky Alberta Contadora v poslední etapě Paříž - Nice už se staly tradicí, škoda, že Španěl už skončil. 

Úvodní etapa Paříž - Nice nestartuje v Paříži, ale tak je to vlastně u všech závodů, které mají v názvu slovo Paříž. Startuje se nedaleko Paříže a zajímavé je, že první etapa není určena sprinterům, protože se dojíždí na kopci dlouhém 1,5 kilometru s šestiprocentním stoupání do cíle v Meudonu. 

Druhá i třetí etapa jsou už pro rychlé muže. Rovinaté etapy směřují na jih a pokud nebude foukat silný vítr a nevytvoří se terezíny, dojede se v obou případech společně do cíle. 

První podstatnou etapou je časovka na 18,4 kilometru s cílem v Saint-Étienne. Prvních osm kilometrů časovky je do mírného stoupání, zbytek je spíše ze sjezdu a po rovině. Časové rozdíly z časovky budou velmi důležité. 

Pátá etapa ze Salon-de-Provence do Sisteronu bude pravděpodobně další zkouškou sprinterů. Zato šestá etapa je velmi těžká, napodobující ardenské klasiky s hned šesti vrchařskými prémiemi. Cíl je na vrcholu krátkého stoupání ve Vence. Den pro odvážné závodníky. 

Následující sedmá etapa je pro výborné vrchaře. Startuje se v Nice a cíl je na kopci La Colmiane ve výšce 1500 metrů nad mořem. Tento nový, zatím nepoužitý kopec, měří přes 16 kilometrů a průměrně stoupá o 6,2 %. Není to tedy úplně nejtěžší stoupání, ale v březnu dá zabrat dost. Přesto je pravděpodobný dojezd skupiny nejlepších. 

Možná těžší a důležitější bude poslední etapa, tradiční kopcovitá trať v okolí Nice. Pojede se šest vrchařských prémií, včetně Col d'Eze a cíl je v Nice po technickém sjezdu z Col des Quatre Chemins (částečný výjezd Col d'Eze). Závodit by se mělo naplno, protože dojezd je přepracován, aby byl ještě zajímavější a umožnil změnu celkového pořadí. 

Startovní listina zatím není známá, ale očekává se návrat Sergia Henaa, v plánu ho má Warren Barguil a další závodníci, kteří dávají Nice přednost před konkurenčním podnikem Tirreno - Adriatico. Favority budou dobří časovkáři a vrchaři, kteří budou mít v klasikářských etapách kvalitní týmovou podporu. Prototypem vítěze je Richie Porte z BMC, ale doufáme, že poslední etapa vývojem pořádně zamíchá. 

Foto A.S.O.