Z týmů úrovně World pověsilo kolo na hřebík 25 cyklistů. Z těch, kteří toho dokázali výsledkově nejvíc, jmenujme Pihilippa Gilberta, Alejandra Valverdeho, Vincenza Nibaliho, Richie Porta, Toma Dumoulina i kvůli zdravotním rizikům končícího Sonny Colbrelliho. Za zmínku stojí i například ten, kdo toho sice vyhrál pomálu, ale byl mimořádně ceněn coby skvělý domestik: Iljo Keisse.

Z nejznámějších jmen, o kterých ještě není oficiálně jasno, zda našli angažmá, resp. kde, stojí v první řadě Mark Cavendish, Nairo Quintana či Domenico Pozzovivo, když vynecháme Miguela Lópeze, vyhozeného z Astany.

Adam Yates, 3. etapa Deutschland Tour

Nyní tedy k nejzajímavějším přestupům. Vezměme to podle UCI bodů získaných v roce 2022, i když si budeme vědomi toho, že jsou cyklisté, kteří mají především podpůrné úkoly, takže už z podstaty charakteru jejich práce se nepředpokládá přílišný bodový profit.

Nejvyšší bodový zisk z těch, co mění dres, dosáhl v roce 2022 Richard Carapaz (1856), který se přesouvá z Ineosu do EF Education (na titulním snímku coby vítěz 20. etapy na Vueltě). Jeho nejlepším výsledkem v letošním roce bylo 2. místo na Giro d´Italia. I Adam Yates (1590) opouští Ineos a bude jezdit za UAE Emirates. Nejvíc bodů získal za 4. místo na Paris-Nice. Třetím v řadě nejcennějších přestupů je odchod Tima Merliera (1533) z Deceuninck-Alpecin do Soudal–Quick Step. Největší bodový příděl mu přineslo vítězství v klasice Brugge-De Panne.

Nad tisíc bodů se dostali ještě Thymen Arensman (1286), přesunující se z DSM do Ineosu, 2. Okolo Polska a 6. na Vueltě, Dylan Van Baarle (1166), vítěz Paris-Roubaix, který naopak z Ineosu odchází a nového zaměstnavatele našel v Jumbo-Visma, jakož i Quinten Hermans (1007) měnící Intermarché za Alpecin-Deceuninck. Hermans zaujal především 2. místem na Lutych-Bastgone-Lutych.

Tim Merlier (úplně vlevo), Brugge - De Panne

Dalšími z nejzajímavějších přestupů je příchod Lucy Mozzata (857) z rozpadnuvšího se B&B Hotels do Arkéa Samsic. Nejvíc bodů si připsal za 2. místo v prašné klasice Tro-Bro Léon. Dále Tima Wellense (791), opouštějícího po jedenácti letech Lotto-Soudal a posilující už tak silný UAE Emirates, jehož nejlepším výsledkem bylo 2. místo na Okolo Belgie. Víc jak sedm set bodů si připsal i Jan Hirt (772), měnící dres Intermarché za Soudal-Quick Step.

A pak je tu skupina těch, která se také dostala ještě nad pět set bodů: Ruben Guerreiro (666) z EF Education do Movistaru, Natnael Tesfatsion (605) z Androni do Trek-Segafredo, Soren Kragh Andersen (586) z DSM do Alpecin-Deceuninck, Bob Jungels (556) z AG2R do Bora-hansgrohe, Jay Vine (540) z Alpecin do UAE, Attila Valter (539) z FDJ do Jumbo-Visma a Andrea Pasqualon (518) z Intermarché do UAE Emirates.

Z týmů, které jsme ještě nezmínili, je nejhodnotnějším přestupem u Intermarché Mika Teunissen (264), přicházejí z Jumbo-Visma, u Cofidisu Jonathan Lastra (320) z Caja Rural, u Jayco AlUla Filippo Zana (445) z Bardiani, u DSM Patrick Bevin (310) z Israel–Premier tech a u Astany Luis Léon Sánchez (288) vracející se z Bahrainu.

Thymen Arensman, 15. etapa Vuelta a Espaňa

Specifickou skupinku tvoří dva francouzské týmy. Groupama-FDJ dosud angažovala výlučně sedm mladíků ze svého rozvojového týmu Equipe continentale Groupama-FDJ  a AG2R Citroën, který přibral také jen tři kluky ve věku od 19 do 21 let z kontinentálních, resp. klubového celku.

Z uvedeného přehledu by se dalo už tušit, které z týmů si na přestupovém trhu hodně pomohly a které se naopak z čistě matematického hlediska dostaly do mínusu. K těm prvním se řadí UAE Emirates, Jumbo-Visma a EF Education. Na druhém konci najdeme Bahrain, Ineos a Intermarché.

Největší změny nastaly v Intermarché, kde vyměnili 11 lidí. Jen o jednoho méně to udělali v Jayco AlUla a 9 v DSM. Naopak pouze 3 nové závodníky přivítali v AG2R, Trek-Segafredo, Soudal-Quick Step a Movistaru.

Jan Hirt, 16. etapa Giro d´Italia

Připomeňme si na závěr, že čtyři z našich pěti zástupců v úrovni World změnili tým. I když v případě Pavla Bittnera jde o postup z development týmu DSM do hlavního. Mathias Vacek začal sezónu v Gazpromu, pak musel na několika závodech vzít za vděk dresem CK Příbram Fany Gastro, aby mohl v závěru sezóny zakotvit v Trek-Segafredo. Zdeněk Štybar po 12 letech nedostal smlouvu v Quick Stepu a tak bude jezdit za australský Jayco AlUla. Jan Hirt, jak je uvedeno výše, přestoupil z Intermarché do Soudal-Quick Step, kde se připojil k Josefu Černému.