Vlastní kontinentální sestavy pro jezdce kategorie U23 má už několik týmů WorldTour a mnohé druhodivizní týmy. Své kontinentální development celky mají Jumbo-Visma, Groupama-FDJ, Soudal Quick-Step, Astana Qazaqstan, Israel-Premier Tech, EF Education-EasyPost, Alpecin-Deceuninck, Intermarché-Circus-Wanty a DSM. Od příštího roku se chystá i Lidl-Trek. A také druhodivizní sestavy Uno-X, Novo Nordisk, Lotto Dstny a Tudor.
Další týmy úzce spolupracují s už zavedenými kontinentálními týmy, například Bora-Hansgrohe posílá své vytipované cyklisty do rakouského týmu Tirol KTM a německého Lotto-Kern Haus, Bahrain Victorious zase do italského Friuli ASD. Velký úlovek se letos podařil Jayco AlUla, který pod svá křídla vzal nejúspěšnější akademii světa, americký tým Hagens Berman Axeon.
Začlenění Hagens Berman Axeon do struktury Jayco AlUla částečně stojí za vznikem týmu UAE Emirates Gen Z. WorldTour sestava UAE Emirates letos americký celek využila pro Jana Christena, všestranného Švýcara, který podepsal s UAE smlouvu už v juniorech, ale první rok mezi muži strávil v kontinentálním týmu. Už v roce 2021 poslal UAE Emirates Juana Ayusa na půl roku do italského celku Colpack Ballan. Ale mít své závodníky pod vlastním dohledem bude pro jeden z nejlepších týmů světa nepochybně efektivnější.
Jan Christen
Mladý tým bude složen převážně z jezdců kategorie do 20 let. Tým se bude spoléhat na zkušenosti Matxina Fernandeze, který bude na projekt dohlížet jako sportovní manažer a zároveň bude zastávat stejnou funkci ve velkém týmu UAE Emirates. Matxin má s výchovou talentů bohaté zkušenosti, funkci skauta zastával už v týmu Quick-Step.
Gen Z bude využívat zázemí velkého týmu UAE Emirates, bude těžit z bohatých zdrojů a využívat nejmodernější podpůrné struktury i přístup k nejlepšímu materiálu, tréninku a výživě. Závodníci budou mít přístup k mnoha různým závodům. Podle současných pravidel UCI mohou jezdci kontinentálních farem na některých závodech jezdit za profesionální tým, UAE Emirates dá mladým jezdcům šanci na závodech typu Saudi Tour, Kolem Ománu, Okolo Rakouska, Okolo Lucemburska a dalších. Také budou moci závodit na závodech 2. kategorie UCI, nejprestižnějších akcích kategorie U23, jako jsou klasiky Paříž-Roubaix, Gent-Wevelgem a Lutych-Bastogne-Lutych a pokud se nominují do národních výběrů, tak i na závodech Nations cup, tedy především na Závodě míru U23 a Tour de l'Avenir.
„Jsme odhodláni pomáhat mladým jezdcům na jejich cestě mezi profesionály a připravujeme se na spuštění týmu v příštím roce. Tým budou pro začátek tvořit převážně jezdci do 20 let (generace Z), kteří budou mít k dispozici nejlepší možnou strukturu podpory s přístupem k mnoha zdrojům, které jsou již k dispozici v našem profesionálním týmu,“ říká Mauro Gianetti, ředitel UAE Emirates. Žádného konkrétního závodníka však nepředstavil. V zákulisí se mluví o možném příchodu extrémně talentovaného Portugalce Antónia Morgada (Hagens Berman Axeon), je však možné, že přestoupí rovnou do WorldTour. „V následujících měsících budeme mít vše připraveno a budeme moci projekt představit,“ dodává.
Z největších týmů světa tak svou oficiální development sestavu zatím nechystá už pouze Ineos Grenadiers.