Přestup provází obligátní uvítací projevy.
"Při příchodu do týmu Astana Qazaqstan se cítím opravdu dobře. Jsme už na začátku nového roku a pro mě je velkým překvapením, že to nakonec takto dobře končí. Jsem opravdu šťastný, že jsem v tomto skvělém týmu, a mohu se soustředit na budování nových cílů společně s Astanou. Mým hlavním cílem pro tuto sezónu je vrátit se k vítězstvím, využít nějaké příležitosti ve sprintu a bojovat o vítězství v jakýchkoliv závodech. Ale samozřejmě, když je nyní v týmu Mark Cavendish, dalším velkým cílem pro mě bude pomoci mu bojovat o úspěchy. Rád bych absolvoval nějaké klasiky, abych viděl, jak daleko mohu společně s týmem dojít. Takže se opravdu těším na rok 2023,“ řekl Cees Bol.
„Cees Bol je silný sprinter a v první řadě bychom ho rádi viděli vedle Marka Cavendishe, jak mu pomáhá v hromadných sprintech. Víme však, že Cees je silný jezdec a sám může dosáhnout dobrých výsledků. Jde tedy o další posílení naší sprinterské skupiny, které dostává viditelnou podobu. Tímto podpisem dokončujeme naši přestupovou kampaň a nyní se všechny naše myšlenky týkají již nové sezóny. Jsme na začátku našeho druhého tréninkového kempu, dva naše týmy jsou již v Austrálii a Argentině, takže vše je připraveno na dobrý začátek roku 2023,“ řekl Alexandr Vinokurov, generální ředitel týmu Astana Qazaqstan.
2. etapa Paris-Nice 2021
Pojďme se tedy podrobněji podívat na to, kdo je Cees Bol. Jde o 27letého Nizozemce, který svou profesionální kariéru odstartoval v 19 letech v roce 2014 na kontinentální úrovni v Rabobank Development Team. O pět let později se poprvé podíval do World týmu, konkrétně v roli stážisty do Team Sunweb a v dnešním DSM setrval až do konce loňského roku. I on se chystal zapojit do projektu B&B Hotels a i on se ocitl na dlažbě. O to větší pochopení lze mít pro jeho projev radosti, že nakonec našel uplatnění a dokonce opět v týmu nejvyšší divize. I když podepsáno má pouze na rok.
Co za svou dosavadní kariéru dokázal? Až do roku 2019 ve světovém žebříčku stoupal vzhůru. Následující dva roky už tak dobré nebyly a ten loňský už za moc nestál. V roce 2019 vyhrál dlážděnou klasiku Danilith Nokere Koerse před Ackermannem a Philipsenem, etapu v Kalifornii na Amgen Tour, kde porazil Sagana a Philipsena, a etapu v Tour of Norway, kde se vypořádal mj. s konkurencí Alexandera Kristoffa. Přestože je Bol obrovitý, tak při svých 194 cm a 83 kg ani v jednom případě nešlo o zcela rovinatý závod.
O rok později dokázal vyhrát etapu na Algarve, když za sebou nechal mj. Jakobsena, o rok později mu patřila etapa na Paris-Nice, kde za sebou nechal početnou sprinterskou absolutní špičku včetně Pedersena, Matthewse či Bennetta. Jedno vítězství má na kontě i z loňského roku, když vyhrál etapu na Tour of Britain. Ve všech případech dosáhl výhry v hromadných dojezdech.
2. etapa Tour of Britain 2022
Mluví o tom, že by rád zkusil nějaké klasiky a s ohledem na profil a charakter závodů, které vyhrál, by vůbec nemusel být bez šance na dobrý výsledek. Na druhou stranu jel dvakrát Flandry a nikdy v nich neviděl cíl, dvě účasti na Roubaix sice dokončil, ale nejlepší výsledek zaznamenal v roce 2021 50. místem. Letos měl na jaře v plánu šest belgických klasik, ale skončilo to pro něj fiaskem. Ke dvěma nenastoupil, tři nedokončil a v té jediné dokončené Brugge-De Panne dojel na 135. místě. Nejspíš jeden z důvodů, proč sám hledal uplatnění mimo DSM.
Ale nový tým, nová motivace. Trošku jiná role a znovuzrození může nastat. To pochopitelně teprve uvidíme. Jeho primární role je už teď ale jasná. Pomáhat Cavendishovi.
Astana pro letošek významně proměnila svou výsledkovou strategii. Stále více je jasnější, že UCI body hrají velmi důležitou roli pro existenci týmu. A o ně se významnou měrou dokáží postarat sprinteři. I v Astaně to pochopili. Oni totiž nemají jen Cavendishe a Bola, ale angažovali z Bora-hansgrohe Estonce Martina Laase a především černého koně 22letého neo-pro Rusa Gleba Syritsu.
Azurové dresy Astany budou v této sezóně možná méně vidět v bojích o celkové pořadí etapových závodů, zato bychom je měli sledovat na čelních pozicích ve sprinterských koncovkách.