Alejandro Valverde před dvěma lety získal titul mistra světa, loni skončil celkově druhý na Vueltě a tak to vypadá, že není důvod se závoděním končit jenom kvůli věku. A myslí si to i sám Valverde, který je nyní na soustředění se španělským národním týmem.
Valverde naposledy prodloužil smlouvu s Movistarem v loňském roce a byl si jistý, že sezóna 2021 bude jeho poslední. Jenže letošní klidný rok ho povzbudil, zatím se cítí dobře a končit se mu nechce. „Je to něco, o čem jsem přemýšlel, a myslím, že je to opravdu možné. Hraju si s myšlenkou dokončit tuto sezónu, závodit následující sezónu a poté zhodnotím situaci. Ale cítím, že jsem schopen závodit na kole i déle. Cítím se dobře, cítím touhu a nadšení pro závodění. Je mi 40 let, ale ve své hlavě jsem pořád mladý."
Letošní začátek sezóny zastihl Valverdeho v horší kondici než roky předešlé, ale to je už zapomenuto a španělský veterán se připravuje na Tour de France, světový šampionát a Vueltu. Na Tour bude pomáhat Enricu Masovi, ale Mistrovství světa pojede na sebe. „Je to nejdůležitější cíl roku 2020, trať mi velmi vyhovuje. Jsou i další krajané, kterým to bude sedět, možná můžeme zkusit různou taktiku. Věřím, že můžu bojovat o vítězství. Tour bude skvělou přípravou na světový šampionát. Nebudeme skoro vůbec muset trénovat."
Zatím není jasné, zda do svého závodního kalendáře vměstná i nějaké klasiky. Po Tour a světovém šampionátu se bude připravovat na Vueltu, ale stihnout by mohl i ardenské jednorázovky. „Musel bych držet formu hodně dlouho. Dokončíme Tour, uděláme vše pro úspěch na Mistrovství světa a pak se rozhodneme, jstli se stoprocentně soustředím na Lutych, nebo jestli si trochu odpočinu před Vueltou. Ještě uvidíme."
Valverde se stejně jako další španělští rezidenti dlouho nemohl vydat na standardní trénink venku a musel se udržovat na válcích. S tréninkem to nepřeháněl, ale soupeřů s lepšími podmínkami se nebojí. „Už měsíc trénuji normálně. Nemyslím, že mezi námi budou velké rozdíly. Všichni na tom budeme podobně. Kdyby Tour startovala 20 dní po skončení karantény, tak by závody byly dvourychlostní. Možná budou první závody takové, ale Tour už ne."