Etapa z Tartu do Valgy měřila 186 km a byly na ní vypsány tři rychlostní prémie.
Do etapy nastupoval v zeleném dresu coby nejaktivnější jezdec závodu, tedy ten, kdo posbíral nejvíc bodů na prémiích, Matúš Štoček z ATT Invesments. Jeho týmový kolega Mika Heming zase v červeném dresu, který patří vedoucímu závodníkovi v bodovací soutěži, která zahrnuje body jak z prémií, tak z umístění v cíli, které jsou ohodnoceny lépe než ty z prémií. Dres však Mikovi nepatřil, vezl ho proto, že vedoucí muž této soutěže Rait Ärm z týmu Estonska pochopitelně dal přednost dresu žlutému.
Od startu se usilovně bojovalo o účast v úniku. Když se formoval ten konečně úspěšný, byl v něm i Matúš Štoček, jenže po konzultaci se soupeřem z estonské reprezentace oba z úniku vycouvali. Estonci by samotného člověka z ATT odjet nenechali a ATT zase nechtělo nechat odjet Estonce, který byl dobře postavený v průběžném pořadí.
Zbylí čtyři muži v úniku nikoho neohrožovali a to ani Matúše Štočka a jeho zelený dres, který získal za včerejší aktivitu a 120 km v úniku (na snímku). Krom toho uprchlíci byli dojeti ještě před poslední prémií, na níž si Matúš dojel pro další 2 body za 2. místo, takže mu dres zůstal i po této etapě. A to byl jeden z hlavních cílů týmu ATT Investments.
Dalším cílem bylo udržet Miku Heminga na 2. pozici, což se podařilo. Na Rait Ärma ztrácí jedinou sekundu. Dnes druhý Martin Laas (na titulním snímku coby vítěz 2. etapy) se díky bonifikacím pomalu posouvá průběžným pořadím, takže už je 5., a tudíž pro zítřek nebezpečný, neboť na 2. místo Miky Heminga ztrácí pouhé 4 sekundy a za vítězství v etapě se bere 10.
A konečně měl český tým v plánu připravit pro Tomáše Bártu dobrou pozici, pokud dojde na hromadnou koncovku. Došlo na ni, ale jak popsáno výše, bylo z toho "až" 3. místo.
Čas vítěze dnešní etapy si připsalo 38 závodníků a mezi nimi s výjimkou Petra Klaboucha všichni ostatní závodníci ATT Investments. O to, že se zhruba stočlenný peloton takto nadělil, se postaral především 300 metrový prudký výšlap po hrubých kamenech, který se v závěru etapy jel dvakrát.