1. etapa Irún - Arrate (173 km)
Vzpomínáte si na první etapu nějaké Grand Tour, která by končila na vrcholu stoupání? My ne, ale ani pořadatelé to tak neplánovali. První tři etapy se měly odjet v rovinatém Nizozemsku. To bylo odloženo na jindy a letošní Vuelta proto má jen 18 etap, zato začne pořádně ostře v Baskicku, v zemi nejlepších cyklistických fanoušků.
Dojezd na Arrate je všem dobře známý z etapáku Kolem Baskicka a nepatří k nejtěžším, ale první rozdíly mezi favority a lídry se vytvoří. Navíc se před posledním kopcem tyčí další výjezd na Karabietu. Budou závodníci útočit, nebo se budou teprve rozkoukávat?
2. etapa Pamplona - Lekunberri (151,6 km)
Také druhá etapa bude důležitá pro celkové pořadí. Na jezdce čeká především stoupání Alto de San Miguel (9,4 km, 7,9 %), částečně vedoucí po betonovém povrchu, a poté už jen dlouhý sjezd. Rozdíly v celkovém pořadí budou nejspíš ještě větší než první den.
3. etapa Lodosa - La Laguna Negra de Vinuesa (166 km)
A další horská etapa. Mimořádně těžký začátek Vuelty bere dech. Dojezd na Laguna Negra patří do 1. kategorie, ale těžký je až v samotném závěru, takže rozdíly mezi jezdci nejspíš nebudou velké.
4. etapa Garray - Ejea de los Caballeros (191,7 km)
Konečně něco pro sprintery. Ale vše může zhatit silný vítr v okolí Cinco Villas. Terezíny nejsou ve Španělsku nic výjimečného.
5. etapa Huesca - Sabiñanigo (184,4 km)
Další kopce a den jako stvořený pro dlouhý únik. Tři těžká stoupání v posledních 70 kilometrech rozhodnou. Mezi favority by se rozdíly vytvořit neměly.
6. etapa Biescas - Col du Tourmalet (136,6 km)
První vysokohorská etapa. Není jisté, že se pojede, protože ve výšce 2115 metrů nad mořem už nemusí být příznivé podmínky. Col du Tourmalet je slavné stoupání Tour de France, ale tentokrát bude v hlavní roli na Vueltě. Závodníci na 136 kilometrech překonají hned tři náročné výjezdy - Portalet (15 km, 4,5 %), Aubisque (16,4 km, 7,1 %) a cílový Tourmalet (19 km, 7,4 %). Jedná se o jeden z rozhodujících dní celé Vuelty.
7. etapa Vitoria-Gasteiz - Villanueva de Valdegovia (159,7 km)
Po první volném dnu přijde na řadu další kopcovitá etapa se dvěma prémiemi 1. kategorie. Stoupání Puerto de Orduňa má až 14 % a pojede se hned dvakrát. Druhý výjezd končí 19 kilometrů před cílem.
8. etapa Logroño - Alto de Moncalvillo (164,5 km)
Čtvrtý horský dojezd přivítá Alto de Moncalvillo (8,3 km, 9,2 %). Jde o velmi těžký výjezd, který je stále těžší a těžší. Většinou se stoupá kolem 8 až 9 %, ale závěrečné tři kilometry mají v průměru mezi 13 a 14 %. Zde se bude rozhodovat.
9. etapa Castrillo del Val - Aguilar de Campo (157,7 km)
Druhá sprinterská etapa Vuelty. Hromadnému dojezdu by nemělo vůbec nic bránit.
10. etapa Castro Urdilaes - Suances (185 km)
Převážně rovinatá etapa končí dvoukilometrovým stoupáním se sklonem kolem 5 %. Tohle by sprinteři měli zvládnout.
11. Villaviciosa - Alto de Farrapona (170 km)
Pořadatelům se do 11. etapy podařilo vměstnat čtyři vrchařské prémie 1. kategorie. Jen přejet všechna stoupání dá zabrat, ale bude se i útočit? Cílová Farrapona má 16,5 kilometru s průměrem 6,2 %, ale nejtěžší jsou čtyři kilometry v závěru kopce. Až 12% stoupání může udělat výrazné změny.
12. etapa Pola de Laviana - Alto de l´Angliru (109,4 km)
Angliru - nejobávanější stoupání celého Španělska. Etapa měří pouze 109 kilometrů, ale útočit brzo nemá cenu, protože všichni musejí šetřit síly na Angliru. Asturijský obr měří 12,4 kilometru a v průměru má 9,9 %, místy však až 23,5 %!
13. etapa Muros - Mirador de Ézaro (33,7 km)
Jediná časovka letošního ročníku přijde na řadu po druhém volném dnu. A dokonce i ta končí na kopci. Nepříliš dlouhý chronometr je zcela rovinatý a mělo by silně foukat, ale dojíždí se na mimořádné strmém stoupání (1,8 km, 14,8 %). Závodníci možná budou měnit kola.
14. etapa Lugo - Ourense (204,7 km)
První etapa delší než 200 kilometrů není ani zdaleka rovinatá, jenže po všech těžkých výjezdech v uplynulých 14 dnech to bude pro jezdce odpočinková etapa. Uspět může dlouhý únik i sprinteři.
15. etapa Mos - Puebla de Sanabria (230,8 km)
Nejdelší etapa celého ročníku musí skončit úspěšným únikem. Týmy už nebudou mít sílu stahovat skupinu v úniku.
16. etapa Salamanca - Ciudad Rodrigo (162 km)
Velké rozdíly nejspíš nevzniknou, do cíle by se měla dostat skupina kolem 40 závodníků. Favorité budou šetřit síly na poslední horskou etapu.
17. etapa Sequeros - Alto de la Covatilla (178,2 km)
Vše, co nebude už jasné, se rozhodne na Covatille. 11,4 kilometru dlouhé stoupání s průměrem 7,1 % je poslední příležitostí něco změnit.
18. etapa Hipodrómo de la Zarzuela - Madrid (124,2 km)
Závěrečná etapa bude přehlídkou sprinterů. Těch, kteří přežili a překonali všechna stoupání.