Vuelta se pojede od 17. srpna do 18. září 2024 a bude se skládat z 21 etap o celkové délce 3265 kilometrů.

Podle pořadatelé na cyklisty čeká:

1 rovinatá etapa
5 středně náročných horských etap
8 horských etap
2 individuální časovky
5 kopcovitých etap (2 s horským dojezdem)
2 dny odpočinku

1. etapa

ALT_PRES-01-VE24-Unipublic.jpg

Vše vypukne 17. srpna v Lisabonu, časovkou na 12 kilometrů v ulicích hlavního města Portugalska. Zajímavé je, že se končí v sousedním městě Oeiras, které je však s Lisabonem prakticky spojeno. Přesto je zvláštní, že se nedojíždí v centru Lisabonu. Časovka je rovinatá, nejspíš bude hodně rychlá a neměla by rozhodovat o vítězi Vuelty. 

4. etapa 

ALT_PRES-04-VE24-Unipublic.jpg

Další dva dny v Portugalsku jsou zvlněné, ale nejspíš pro sprintery, ovšem ve 4. etapě se končí na prvním kopci. V opravdu náročné horské etapě s cílem na Pico Villuercas vzniknou první větší rozdíly v celkovém pořadí. 

9. etapa

ALT_PRES-09-VE24-Unipublic.jpg

Další výrazné změny v celkovém pořadí nejspíš očekávejme až na konci prvního týdne, v 9. etapě. Předchozí etapy mohou také být nebezpečné, ale dojezdy na krátkých a strmých stoupáních většinou na Vueltě nerozhodují. Zato 9. etapa v Sierra Nevadě dá zabrat všem. Cyklisté se na jihu Španělska budou muset vyrovnat s vedrem a zvládnout stoupání Purche a dva výjezdy na Alto de Hazallanas. Do cíle v krásné Granadě se dlouho sjíždí, mezi vrcholem posledního stoupání a cílem je 53 kilometrů! Leccos se ve sjezdu dá napravit.    

12. etapa

ALT_PRES-12-VE24_ok-Unipublic.jpg

Etapy 10 a 11 budou pro diváka u televize zajímavé, ale nejspíš jen při sledování bojů o etapu z dlouhých úniků, v celkovém pořadí se toho asi moc měnit nebude a to stejné platí také o dalším horském dojezdu ve 12. etapě na Estación Montaña de Manzaneda. Etapa měří jen 133 kilometrů, tohle by měl dlouhý únik vyhrát a výjezd není dostatečně selektivní, aby vytvořil větší rozdíly mezi favority.  

13. etapa

ALT_PRES-13-VE24-Unipublic.jpg

Naopak následující etapa bude selektivní až dost. Galicijský vrchol Ancares totiž nahání strach, není kdovíjak dlouhý, ale závěrečných 5 kilometrů stoupá v průměru okolo 12 %. Ancares by měl ukázat, kdo je nejlepším vrchařem 79. Vuelty. 

15. etapa

ALT_PRES-15-VE24-Unipublic.jpg

Ještě mnohem tvrdší je závěr 15. etapy s dojezdem na Cuitu Negru. Celkem toto stoupání měří 25 kilometrů, ale začátek je hodně mírný, první hodně těžký úsek přijde před Puerto de Pajares, ale rozhodovat se bude až v úplném konci, posledních dva a půl kilometru má přes 20 %, maximum je dokonce 24 %. 

16. etapa

ALT_PRES-16-VE24-Unipublic.jpg

Po druhém dnu volna budou mít někteří závodníci problém roztočit nohy. do závodního tempa, ale bude to potřeba, protože se dojíždí na slavném stoupání Lagos de Covadonga. 12 kilometrů dlouhé stoupání se jelo naposledy v roce 2021 a suverénně zde zvítězil Primož Roglič. Je to etapa, která může rozhodnout. 

19. etapa

ALT_PRES-19-VE24-Unipublic.jpg

Udělat něco s konečným výsledkem bude možné v posledních třech etapách. V pátek 6. září se končí na Alto de Moncalvillo, kde si to v roce 2020 rozdali Roglič a Richard Carapaz a zvítězil Slovinec, s náskokem 13 sekund před Ekvádorcem. Rozhodovat se bude v úplném závěru, v posledních kilometrech, ale rozdíly mohou vzniknout celkem velké.  

20. etapa

ALT_PRES-20-VE24-Unipublic.jpg

Pořadatelé Vuelty se už letos snažili na předposlední den poskládat co nejzajímavější profil, ale nevyšlo to, takže to zkoušejí znovu. Tentokrát se končí na těžkém výjezdu Picón Blanco, kterému předchází šest vrchařských prémií. Etapa to bude nepochybně hodně těžká, únava se nastřádá, ale k dlouhým únikům nevybízí, favorité se porovnají až v cílovém výjezdu. 

21. etapa

ALT_PRES-21-VE24-Unipublic.jpg

Jisté nebezpečí pro lídra celkového pořadí číhá také v závěrečné etapě v Madridu. Jede se totiž 22 kilometrů dlouhá individuální časovka, zcela rovinatá a nejspíš už bude o vítězi rozhodnuto, je to však zajímavější dojezd Vuelty, než spurt o vítězství v etapě.

Náročnost Vuelty ještě zvyšuje množství přejezdů mezi etapami. Těch bude opravdu požehnaně, včetně 1000 kilometrů přeletů, jak vidno z mapy 79. ročníku.