IMG_4349.jpegTretry Giro Regime jsou v nabídce značky Giro o jednu úroveň pod závodními modely Imperial (se dvěma Boa kolečky) a Empire (s tkaničkami). A technologie, které původně zdobily pouze tyto nejvyšší a nejdražší boty, se postupně dostaly k modelu Regime. Jde především o materiál, ze kterého jsou tretry ušity, Giro mu říká Synchwire a je vyroben z tepelně laminovaného materiálu Teijin TPU. Skládá se ze síťoviny, která je pevná, prodyšná a poddajná a tato síť je potažena termoplastickým polyuretanem. Ten dodává určitou strukturu a stabilitu, aby bota držela pohromadě. 

Technologie špičkových modelů 

Tento materiál vypadá velmi kvalitně a na noze je příjemný, navíc se skvěle udržuje, což je v případě bílých treter poměrně důležitá vlastnost a je také odolný proti odření. Svršek Synchwire je vyroben z jednoho kusu a neobsahuje žádné švy, které by mohly způsobovat nějaké tlaky na chodidlo. Kvůli komfortu na noze je použito textilní lanko upevňovacího systém namísto plastového, díky tomu je celá bota ještě o něco poddajnější. 

IMG_4350.jpeg

Utahování má na starosti dvojice koleček Boa L6, která fungují velmi spolehlivě, mají jemné odstupňování, nízký profil a na botě vypadají dobře. Oproti nejvyšším modelům značky Boa však postrádají krokové uvolňování, takže pokud chcete tretry povolit, musíte za kolečko zatáhnout směrem nahoru, systém se zcela uvolní a poté kolečko zamáčknete a začnete zase utahovat. Jde o detail, který mi ve skutečnosti nijak nevadil. 

Dvojice koleček Boa umožňuje ideální nastavení pevnosti utažení, mít na každé botě dvě utahovací kolečka je prostě o dost lepší než jen jedno. 

Na silničních tretrách je samozřejmě velmi důležitá podrážka, která je na Giro Regime vyrobena z kompozitního materiálu s přidaným karbonem. Giro uvádí pevnost 120 N/mm, zatímco vyšší modely mají karbonovou podrážku s pevností 140 N/mm. Při jízdě je poznat, že nejde o zcela karbonovou podrážku, je totiž o něco pružnější. Regime není závodní bota určená pro podávání špičkových výkonů, ale má jednu velmi pozitivní vlastnost. Úžasně totiž absorbují vibrace na rozbitých silnicích. A pro někoho, jak jsem já, kdo preferuje silniční pedály a tretry i na gravelu (pokud vím, kudy pojedu a nehrozí tam nutnost chůze), je to příjemný benefit. Podrážka má změkčenou patu a špičku a popocházení v nich je bezproblémové.  

IMG_4352.jpeg

Upevnění kufrů pedálů umožňuje 5mm nastavení, kufry tedy lze posunout hodně dozadu, směrem k prostředku nohy, což u mnoha jiných treter nelze. Přitom je to velmi důležitý detail při správném nastavení celého posedu na kole a je to velké pozitivum treter Regime.  

Pohodlí především

Celá bota je velmi pohodlná, materiál Synchwire je poddajný, upevnění Boa nikde netlačí a příjemně se ovládá a střih je také poměrně uvolněný. Bota má velkorysé výstelky v oblasti kotníku a velmi snadno se nazouvá. Kolem kotníku je tretra volnější, ale patu drží pevně, takže se vůbec nevyzouvá. Ve špičce je užší, prostoru na prsty není mnoho, což je typická vlastnost treter Giro, pro cyklisty se širokou nohou doporučuji si Giro Regime vyzkoušet, ale to vlastně platí pro všechny. 

IMG_4356.jpeg

K dostání jsou ve dvou barvách, v černé a námi testované bílé variantě. Osobně doporučuji tuto bílou verzi, protože použitý materiál jde přitom velmi snadno udržet čistý, což se o všech bílých tretrách říct nedá. 

Závěr 

Giro Regime je tretra, která splňuje požadavky většiny silničářů, není určená pro závodníky, ale pevnost a pohodlí materiálu Synchwire, přesně nastavení díky systému Boa i dostatečná tuhost kompozitové podrážky nabízí přesně to, co je pro krátké i dlouhé vyjížďky potřeba.  

Giro Regime nabízí za 5999 korun technologie nejvyšších modelů a skvělý poměr ceny a kvality. Seženete je přímo u distributora značky Giro na ProgressCycle.cz nebo u dalších prodejců značky Giro.