O možném spojení dvou velkých týmů jako první informoval Raymond Kerckhoffs, dobře informovaný novinář webu Wielerflits, který má k Jumbo-Visma velmi blízko. Podle jeho zdrojů nyní probíhají jednání mezi vedením Jumba a Soudalu. Richard Plugge, šéf nizozemského týmu, by se v novém projektu měl stát ředitelem sloučených sestav a Merijn Zeeman, který v Jumbu zastává funkci hlavního sportovního ředitele, se stane hlavním trenérem, zatímco šéf týmu Soudal Quick-Step Patrick Lefevere by se měl stát členem nově vytvořeného představenstva.
Do zjišťování informací se zapojil také Daniel Benson, šéfredaktor GCN, a od Jumbo-Visma obdržel tuto odpověď: "Na fámy obvykle nereagujeme. Bylo jich mnoho... Jumbo-Visma s Neom, Ineos a Evenepoel. A teď tohle... Několik možností se objevilo a čas (brzy) ukáže."
Benson také zjistil, že závodníci Jumba o žádném možném sloučení nic neví. Což je v současné situaci logické, zatím nejspíš nebylo dosaženo dohody. Plugge hledá nového sponzora a Soudal má zájem, Plugge se prý na začátku tohoto roku setkal s majitelem týmu Soudal Quick-Step Zdeňkem Bakalou. Pokud by ke sloučení došlo, navrhovaný název týmu pro příští sezónu by byl Visma-Soudal nebo Soudal-Visma.
Ale co by takové spojení dvou velkých týmů znamenalo? Jonas Vingegaard, Primož Roglič, Wout van Aert a další lídři Jumba by se stali týmovými kolegy Remca Evenepoela. Jenže v obou týmech je pod smlouvami dohromady 50 cyklistů, což je o 20 jezdců víc, než je maximální počet. I kvůli tomu se spojení týmů zdá nemožné, minimálně v sezóně 2024. Ale i v roce 2025 má platnou smlouvu 38 cyklistů.
Každé sloučení dvou profesionálních týmů je ve skutečnosti pohlcením jednoho tím druhým. V tomto případě je slabší Soudal Quick-Step, vedení nového týmu by totiž převzali šéfové Jumbo-Visma a nizozemský tým je i po sportovní stránce mnohem silnější než současný Soudal Quick-Step. Prakticky by to znamenalo rozpad Quick-Stepu, kolik jezdců belgické sestavy a dalšího personálu by se dostalo do nového projektu? Plugge nepotřebuje závodníky, sportovní ředitele a další personál, jde mu o sponzora a peníze.
Tolik lídrů v jednom týmu by asi nedělalo dobrotu. Začíná se proto spekulovat o možném odchodu Evenepoela, o kterého má dlouhodobě zájem Ineos Grenadiers. Ineos prý letos jednal s týmem Soudal Quick-Step o možném sloučení, ale k dohodě nedošlo. Také Primož Roglič by mohl odejít do některého konkurenčního celku.
Oba týmy mají také ženské WorldTour sestavy a kontinentální development týmy. Co by se po sloučení stalo s těmito celky, není vůbec jasné.
Problém je i s dalšími sponzorskými smlouvami, například na jakých kolech by Soudal-Visma závodil? Specialized má velké plány s Evenepoelem a kdyby tým opustil, nejspíš by odešel s ním. Jumbo-Visma má platnou smlouvu s Cervélem a dalšími dodavateli komponentů. Zatím nevíme v podstatě nic, ale zdá se, že začala nová kauza.