Rohan DENNIS (Bahrain-Merida)
Hledal po rozpadu BMC nový tým, ale v Bahrain Merida se od počátku necítil dobře. Problémy se v plné nahotě projevily na Tour de France, kdy Dennis den před časovkou opustil závod a to bez dohody s týmem. Údajně nebyl spokojen s materiálem, údajně tým nebyl spokojen s jeho přístupem. Nikdy se ale tato záležitost nevyjasnila oficiálně.
Tým ho přestal nominovat na závody, ale Dennis se soustředil na jediný cíl: mistrovský titul v časovce z Yorkshiru, což se mu také podařilo. Ovšem závodil na kole jiného výrobce, než užíval Bahrain Merida, takže následovalo logicky jednostranné vypovězení smlouvy.
Dennis si to nehodlá nechat líbit a záležitost řeší s řídícím orgánem UCI. Zároveň ale hledá nový tým na rok 2020. Zda nějaký najde, není zatím oficiálně jisté. Jedno se jisté zdá: Rohan Dennis bude problémový a do toho se nikdy nikomu moc nechce.
André GREIPEL (Arkéa-Samsic)
Německý sprinter ukončil svůj kontrakt s Arkea-Samsic předčasně, když se na tom dohodly obě strany, jelikož ani jedna nepřekypovala spokojeností. Jediné vítězství Andrého v roce 2019 a to ještě na závodech v Africe bylo pořádným propadákem oproti očekávání, které v něj tým vkládal.
Není jasné, zda v době, kdy požádal o uvolnění, už byl domluven v novém týmu. Jisté je, že měsíc poté oznámil přestup do Isarel Cycling, který postupuje do WorldTour.
Niki TERPSTRA (Total Direct Energie)
Od Nikiho Terpstry, v minulosti vítěze Flander i Roubaix, si určitě v Total Direct slibovali o dost víc, než se nakonec dočkali. Terpstra se zařadil do skupiny těch, kteří když opustili Deceuninck-Quick Step, si významně výsledkově pohoršili.
Terpstra byl sice třetí na Kuurne-Brusel-Kuurne a druhý v závěru sezóny na Paříži-Tours, ale nic nevyhrál. Pády při Flandrech a Tour de France této situaci také neprospěly. Šéf týmu Jean-René Bernaudeau bude v roce 2020 od Nikiho Terpstry určitě očekávat o hodně lepší výsledky.
Fernando GAVIRIA (Emirates Team UAE) Gaviria v roce 2017 vyhrál 14x, o rok později 9x, z toho dvě etapy na Tour včetně jednoho dne stráveného v maillot jaune. Letos, když odešel z Deceuninck-Quick Step, si v novém týmu připsal pouhých 6 výher.
V UAE Team Emirates ho trápilo zranění a taky provázela smůla. Giro, kde v roce 2017 vyhrál čtyři etapy, musel opustit po prvním týdnu, když stačil získat jedno vítězství, z kterého ale velkou radost neměl, protože se tak stalo kvůli diskvalifikaci Vivianiho.
Problém s koleny, kvůli kterým opustil Giro, mu zabránily v létě závodit na Tour de France. Na podzim se tedy vydal na Vueltu, ale byl pouze jednou třetí.
Dobrou zprávou pro něj i tým je skutečnost, že poslední závod v Číně, kde získal dvě vítězství v hromadném spurtu, ukázal, že by Gaviria mohl být na cestě zpět do své někdejší formy špičkového sprintera.
Michael VALGREN (Dimension Data)
Tým Dimension data pro sezónu 2019 angažoval řadu zkušených jezdců s předpokladem opakovat výborné výsledky na klasikách. Jedním z nich byl i Michael Valgren. Přišel z Astany s velkými výhrami v roce 2018 v podobě Omloop Het Nieuwsblad a Amstel Gold Race.
Jenže letos byl Valgren jen stínem Valgrena z před roku. Jeho nejlepší umístění bylo 29. místo v Dwars door Vlaanderen. Investice do Valgrena se zatím týmu nevydařila stejně jako do Romana Kreuzigera a Enrica Gasparotta, od nichž se očekávaly velmi dobré výsledky především v ardenských klasikách.
Závěr sezóny je v případě Valgrena, obdobně jako u Gavirii, příslibem do další sezóny, jelikož tento 27letý Dán dojel čtvrtý na Bretagne Classic, pátý na GP Montréal a šestý na mistrovství světa.