Nejprve se ohlédněme za uplynulou sezónou. Tým do ní vstoupil s dvanáctičlenným kádrem se šesti novými lidmi, z nichž čtyři přišli z juniorské kategorie. Po roční zkušenosti v EF Education-NIPPO Development se vrátil Jakub Ťoupalík a z Dukly Bánská Bystrica přišel Lukáš Kubiš. A tahle sestava dokázala víc, než se asi očekávalo, o čemž mj. vypovídá i 11. místo mezi evropskými kontinentálními týmy v žebříčku UCI.

Výsledkově se tým opíral především o Lukáše Kubiše a Tomáše Přidala. Ale ani tentokrát neopomeňme zmínit, že úspěch jednotlivce je v silniční cyklistice v naprosté většině případů dílem kolektivu. Oba se také stali šampiony svých zemí, Lukáš dokonce dvojnásobným. A když k tomu přidáme mistrovský titul Michaela Boroše v cyklokrosu a Daniela Rubeše v časovce U23, pak máme seznam, na který je tým právem hrdý.

449782289_1018429276950349_5546369817239421736_n.jpg

Pokud bychom se podívali na bodové ohodnocení podle procyclingstats.com, pak by nejcennějším výsledkem bylo 7. místo Tomáše Přidala na Okolo Řecka (2.1) a 2. místo Lukáše Kubiše Okolo jižních Čech (2.2). Hodně ceněna jsou i vítězství Lukáše Kubiše v Rakousku při Int. Raffeisenbank Kirschblütenrennen (1.2) a Visegrad 4 Bicycle Race Grand Prix Poland (1.2), jakož i 4. místo Tomáše Přidala v etapáku Istrian Spring Trophy (2.2).

V závodech UCI stanuli jezdci Elkov Kasper na nejvyšším stupínku celkem 8x. Kromě už zmíněných sem patří ještě vítězné etapy Lukáše Kubiše při Turul Romaniei a Matěje Zahálky při Istrian Spring Trophy.

Mezi pozitiva hradeckého týmu lze zařadit i akademické mistrovské tituly Jakuba Ťoupalíka a Daniela Mráze i skutečnost, že šest závodníků bylo nominováno na mistrovství světa nebo Evropy.  

458972224_18053970187829388_8180567702456669107_n - kopie.jpg

Lukáš Kubiš zaznamenal s podporou celého týmu obrovský výkonnostní vzestup, kterým si vybojoval účast na olympijských hrách, mistrovství Evropy i světa a také přestup do nizozemského týmu druhé divize Unibet Tietema Rockets, kam rok před ním odešel taktéž z Elkov Kasper Adam Ťoupalík.

Jak tedy vypadá tým pro rok 2025? Lukáš Kubiš odchází směrem vzhůru a v týmu kromě něho nebude pokračovat ještě čtveřice dalších jezdců. Na vlastní žádost končí Daniel Rubeš a tým opouští i Jan Lukeš, Lukáš Sedlák a Tomáš Obdržálek.

Pro další sezónu tak zůstávají Michael Boroš, Matěj Zahálka, Jakub Ťoupalík, Tomáš Přidal, Daniel Mráz, Adam Kubelka a Jakub Kuba. K nim přibývají jednak Michal Schlegel, Matúš Štoček a Milan Kadlec a pak také tři kluci z juniorské kategorie. Ty vedení týmu ještě nechce jmenovitě promovat, ale všichni patřili do užší juniorské reprezentace a jako takoví se zúčastnili i mistrovství Evropy a světa. Rozšiřují tak počet závodníků v kategorii U23 na osm, tedy víc jak polovina z 13členného kádru.

456961605_18052336663829388_887083800909135262_n.jpg

U těch, jejichž jména odtajněna už jsou, najdeme společný jmenovatel, byť je každý z nich věkově někde jinde. V novém prostředí by totiž mohli najít nový impuls k jistému restartu své cyklistické kariéry, protože letošní sezóna nepatřila výsledkově k jejich nejpovedenější. Ale o tom, že mají vysoký potenciál, není pochyb.

Michal Schlegel (29) před svým přestupem do Caja Rural - Seguros RGA, kde strávil tři roky, měl v dresu hradeckého týmu snovou sezónu 2021, kdy mj. vyhrál Okolo Malopolska (2.2) a maďarskou V4 (2.1) a byl 3. v konečném pořadí Okolo Horního Rakouska (2.2) a při Sibiu Tour (2.1). Krom toho má zkušenosti z Grand Tours, když v roce 2017 jel Giro a v roce 2023 Vueltu. 

Matúš Štoček (25) dvě výborné sezóny ze čtyřletého působení v ATT Investments korunoval v roce 2023 dvojnásobným slovenským titulem. A Milan Kadlec (20) se do development týmu dsm-firmenich nedostal náhodou, ale jako špičkový český junior, který se v mezinárodní konkurenci dokázal opakovaně prosazovat na stupně vítězů jak na silnici, tak na dráze.

453223875_18049735192829388_294696316486653404_n.jpg

Tahle sestava - vyjma Michaela Boroše vracejícího se z ME v cyklokrosu, kde obsadil velmi pěkné 8. místo - se sešla minulý týden na úvodním týmovém setkání v sídle týmu v Hradci Králové. Kromě organizačních záležitostí a pohybových aktivit došlo i na materiál, oblečení, doplňky stravy apod. V tomto segmentu k žádným zásadním změnám nedochází.

Takže shrnuto: hlavními partnery nadále zůstávají společnosti ELKOV elektro a KASPER CZ. Materiálové vybavení týmu bude opět zajišťovat KCK Cyklosport bicykly Wilier Filante SLR (stejný model letos vozily WT týmy Astana Qazaqstan a Groupama-FDJ) osazené sadou Shimano Dura-Ace a komponenty PRO, zapletenými koly Mavic SLR, obutých plášti Michelin. Každý závodník má k dispozici tři totožná silniční kola i časovkářskou kozu, konkrétně Wilier Turbine SLR. Oblečení vyrobí opět Kalas sportwear, přilby a brýle dodá Force, které zajistí i volnočasové oblečení. 

"Do týmu také vstoupila společnost BITmarkets, která je zároveň partnerem silniční a dráhové reprezentace. Tím došlo i k navýšení rozpočtu týmu," sdělil pro RoadCycling.cz Petr Kaltofen.

457600247_18053285683829388_8099041070426404611_n.jpg

Ke změnám došlo i v realizačním týmu, ale nejsou početně převažující. Nejpodstatnější je, že role sportovních ředitelů budou i nadále zastávat Vladimír Vávra a Petr Kaltofen. Otakara Fialu, který - jak už jsme informovali - odešel do ATT Investments, nahradil opačným směrem putující ještě letos aktivní závodník a dlouholetý kapitán týmu Jiří Petruš.

Co se týče závodního programu, tak v letošní sezóně absolvoval Elkov Kasper kromě domácích šampionátů a reprezentačních startů 22 závodů z kalendáře UCI, z toho polovina byla etapových. Jak už to u kontinentálních týmů chodí, většina spadala do nejnižší kategorie UCI, tedy dvojkové. Z nich pak tedy vyčnívají ty z vyšší kategorie. Šlo o čtyři etapáky: Okolo Řecka, Slovenska, Rakouska a Czech Tour.

Na příští rok má tým podle sdělení vedení týmu zajištěny minimálně taktéž čtyři jedničkové, jakož opět i pozvánku na prestižní francouzské etapáky, kde se obdobně schází mimořádně kvalitní konkurence. Vrcholem sezóny by pak mělo být společné mistrovství České a Slovenské republiky a zářijové mistrovství světa ve Rwandě.

453236451_18049634446829388_3801386745625241909_n.jpg

Než k tomu ale dojde, tak po přípravě v domácích podmínkách, zátěžových testech, nastavování posedu s využitím bike fitingu a aerodynamického tunelu atd. budou od prosince do února následovat tři týmová soustředění v okolí španělského Alicante. Hodně kluků ovšem stráví většinu času zimní přípravy ve Španělsku i individuálně, což je v dnešní době naprostá nezbytnost, protože v domácích podmínkách se kvalitně natrénovat prostě nedá. 

A 5. března se pro české kontinentální týmy roztočí znovu závodní kolotoč tradičním otvírákem, chorvatskou Trofej Umag.