Nejlepší klasikář letošní sezóny se v současnosti připravuje na první cyklokrosové závody probíhající sezóny, ale přemýšlí také nad novou silniční sezónou. Ta letošní byla jeho zatím nejlepší. Vyhrál Strade Bianche a Milán - Sanremo, skončil druhý na světovém šampionátu a Kolem Flander, vyhrál dvě etapy na Tour de France a jednu na Critérium du Dauphiné. A samozřejmě chce ještě víc. 

Rozšíření počtu mých vítězství v klasikách zůstává prioritou. Nechystám se tento plán měnit, nepojedu na celkové pořadí Tour de France. Ano, vydržel jsem jet v horách dlouho vysoké tempo, ale je velký rozdíl mezi pracováním na čele pelotonu do mety pěti kilometrů od vrcholu a dojetím až do cíle. A být vpředu každý den po dobu tří týdnů, vysvětluje Van Aert v rozhovoru se Sport/Voetbalmagazine. „Vítězství na Tour je nereálné a nechci se tomu prozatím věnovat. Také proto, že musíte trénovat úplně jiným způsobem než na klasiky. Možná jednoho dne změním názor, ale to je ještě daleko.

Kratší etapové závody ale nejsou nereálné a to ani ty s horskými etapami: „Nejdřív bych chtěl zazářit na Tirreno - Adriatico, Dauphiné nebo na Kolem Švýcarska. To bych mohl zvládnout docela brzo, zejména v případě etapových závodů s časovkou, jako je Tirreno - Adriatico. Tam chci jet na celkové pořadí v roce 2021. A později chci vyhrát také vrchařské klasiky, jako jsou Lutych - Bastogne - Lutych a Kolem Lombardie.

V příštím roce se budou konat i Olympijské hry, které budou následovat brzy po skončení Tour de France. Pro závodníky Jumbo - Visma bude Tour jasnou prioritou, cílem bude vítězství Primože Rogliče, ale Van Aert se nevzdává ambicí ani na Olympiádě a to především v časovce, protože závod s hromadným startem bude až příliš vrchařský: Mám větší šanci vyhrát zlatou medaili v časovce na trati, která mi bude sedět. Na rozdíl od téměř úplně rovinaté trati na Mistrovství světa v Imole, bych možná mohl porazit i Filippa Gannu. Ačkoli on na Giru dokázal, že zvládne i kopce.“

Souboj o nominaci na Olympijské hry by měl být mezi Belgičany poměrně tvrdý, protože o jedno ze dvou míst v časovce soutěží Van Aert, Victor Campenaerts, Thomas De Gendt nebo Tim Wellens. Druhé místo by měl mít jisté Remco Evenepoel. Van Aert je po letošní sezóně velkým favoritem, navíc bude nejvíce platný i v těžkém silničním závodě. Všichni nominovaní do časovky totiž musí jet i v závodě s hromadným startem. Je ještě brzy mluvit o rozdělení rolí, zatím nevíme, kdo bude v jaké formě. Trasa silničního závodu je ale v každém případě vhodnější pro Remca. Pokud ho národní trenér určí lídrem, pak mu určitě pomůžu. Už jsem ukázal, že se nebráním pomoci někomu, kdo je lepší.“

Van Aert se zatím nevzdává ani terénu a v už odstartované sezóně pojede v sérii X²O Badkamer Trofee (dříve DVV Trofee) minimálně čtyři závody: 28. listopadu v Kortrijku, 23. prosince v Herentalsu, 1. ledna v Baalu a 23. ledna v Hamme. Absolvuje samozřejmě i další závody. A opět se střetne s Mathieu van der Poelem. Se svým největším rivalem svádí na silnici vyrovnané bitvy, ale v terénu už delší dobu vede Nizozemec. I když na světové tituly je to stále 3:3. 

Na silnici jsem stejně úspěšný v různých typech závodů jako Mathieu a jsem na to hrdý. I když mě porazí, jako na Kolem Flander, jsem pořád druhý nejlepší a to není špatné. V terénu je to jenom mezi námi dvěma a ten kdo prohraje, je loser. Ale na Ronde, když jsme utrhli všehny ostatní nejlepší klasikáře, si všichni uvědomili, jak jsme dobří."

„Během cyklokrosové sezóny na Mathieuho myslím víc, přemýšlím nad tím, jak ho porazit, jak trénovat, abych se na něj dotáhl. Ale vyrovnat se s prohrou v krosu pro mě bude snazší než na Kolem Flander, ne snad že by cyklokrosy byly vedlejší, ale jsou trochu méně důležité než silnice,“ dodává Van Aert.