Květnové Giro d'Italia každoročně přináší první zprávy o přestupech pro nadcházející sezónu. Žádaní cyklisté chtějí mít jistotu smlouvy na dlouho dopředu. Tým Uno-X se letos poprvé postaví na start Tour de France, čímž značně zvyšuje svou hodnotu pro sponzory a také závodníky. Do týmu se po třech letech v DSM vrací Andreas Leknessund, který pět etap držel růžový trikot na nedávném Giru. 

Leknessund jezdil v dresu Uno-X už v letech 2018, 2019 a 2020, tehdy v kategorii U23 patřil k nejlepším závodníkům světa, vyhrál Závod míru a zazářil i na profesionálních závodech. V roce 2021 ho zlákal WorldTeam DSM, za který vyhrál Arctic Race of Norway a etapu na Kolem Švýcarska a uspěl na Giru. 

Uno-X nabírá závodníky pouze mezi Nory a Dány, cílem týmu je rozvoj skandinávské cyklistiky, čímž si však značně omezují možnosti vlastního rozvoje. Nepodařilo se jim například podepsat nejlepšího juniora světa Jørgena Nordhagena, který si vybral mnohem silnější Jumbo-Visma. Příliš mnoho peněz prý žádá současný mistr světa v časovce Tobias Foss, který z Jumba letos odchází. 

Proto je spekulace o přestupu Magnuse Corta velkou zprávou, vždyť třicetiletý Dán je na vrcholu sil, už stihl vyhrát devět etap na závodech Grand Tour, šnůru vítězství drží už čtyři roky, v letech 2020 a 2021 uspěl na Vueltě, loni na Tour de France a letos na Giro d'Italia. Po čtyřech letech mu končí smlouva v EF Education-EasyPost a má příležitost získat nejlukrativnější smlouvu kariéry.

Co bude s Jakobsenem, Kooijem a Milanem? 

Přesypávat se budou síly mezi sprinterskými sestavami. Smlouvy totiž končí několika hvězdám hromadných dojezdů. Největším jménem na trhu je Fabio Jakobsen. Nizozemec dostal přednost v týmu Soudal Quick-Step před Markem Cavendishem, ale vedení týmu není s jeho výsledky úplně spokojeno. Navíc belgický tým se pomalu, ale jistě, soustředí na Remca Evenepoela a chce vítězit v celkovém pořadí i na třítýdenních závodech. Jakobsen by se nemusel vejít do sestavy pro Tour de France a to určitě neodpovídá jeho ambicím. Jistou Tour nemá ani letos, Tim Merlier je minimálně vyrovnaným soupeřem. Mluví se o zájmu týmu Bora-Hansgrohe, kde však už působí Sam Bennett a Jakobsen by neměl klid asi ani tady. Bez šance prý nejsou ani Trek a DSM. 

Smlouva končí Jonathanu Milanovi, lídrovi bodovací soutěže na Giru. Dvaadvacetiletý Ital se ještě nedohodl na nové smlouvě s Bahrain Victorious a spekuluje se o dohodě s Trek-Segafredo. Jenže Milana chce také UAE Emirates a nejspíš je schopný nabídnout víc peněz. V UAE se sice zaměřují především na celkové pořadí velkých etapových závodů, Tadej Pogačar, Joao Almeida a Juan Ayuso jsou největší hvězdy, ale místo se najde i pro sprintera. Pascal Ackermann letos zvládl vyhrát sprinterskou etapu na Giru a zároveň pomáhal Almeidovi i v těžkých kopcích. Německému sprinterovi letos končí smlouva a rád by ho přivedl Israel-Premier Tech, na místo Giacoma Nizzola. Kdyby Ackermann odešel, Milan by měl ještě víc prostoru a navíc má potenciál i jako kvalitní klasikář.  

Pokud Trek Milana nezíská, rozjednaných přestupů má víc, což nejspíš souvisí s uzavřením sponzorské smlouvy se společností Lidl. Americký celek by chtěl přivést Taa Geoghegana Harta, jenže Ineos Grenadiers o něj nechce přijít. Mezi vrchaři se zajímá také o Mikela Landu, lídra Bahrain Victorious. 

Na odchodu z Jumbo-Visma je určitě Olav Kooij, asi nejnadějnější sprinter současnosti. Kooij nemá v Jumbu šanci dostat se na Grand Tours a proto musí odejít. Přirozenou volbou by byl tým DSM, který je nizozemský a smlouvy zde končí sprinterům Samu Welsfordovi a Albertu Dainesemu. Kooij má větší potenciál než Australan s Italem, pro DSM by nemělo být těžké vybrat si jedenadvacetiletého rodáka z Numansdorpu. 

Zájem má také Arkéa Samsic. Francouzský celek patří k sestavám WorldTour, ale silou kádru nejlepším týmům konkurovat nemůže. Letos zatím získal jen čtyři vítězství a nejsnazším způsobem, jak navýšit počet vítězství v sezóně je podepsat špičkového sprintera. Letos končí smlouva Naceru Bouhannimu a Arkéa ji nejspíš prodlužovat nebude. Kooij by byl pro Francouze vysněnou posilou, v týmu už jezdí další nizozemský sprinter David Dekker, kterému by více slušela role klíčového domestika do spurtů, protože sám nevyhrává. 

Pokud by byl Kooij nad finanční možnosti Arkéy, alternativními posilami by se mohli stát Francouzi Arnaud Démare, nebo Bryan Coquard.