Šestý díl z osmidílného seriálu rakouského poháru v silniční cyklistice se odehrál na 10,8 km dlouhém okruhu se startem a cílem v Ranshofenu, obce bezprostředně sousedící s Branau am Inn, městu ležícím na hraniční řece s Německem zhruba 130 km JZ od hranic s Českou republikou.
Okruh to byl zvlněný, převýšení činilo malinko přes 100 výškových metrů. Jelo se 13 okruhů, celkem tedy 140 km. V každém třetím okruhu se soutěžilo o body do soutěže aktivity.
Po pěti odjetých závodech vévodil průběžnému pořadí s 554 body Daniel Turek (Felebermayr-Simplon Wels). Na druhého v pořadí Rainera Kepplingera (Hrinkow Advarics) měl náskok 109 bodů. Pro zajímavost, tento Rakušan podepsal od následujícího roku na tři sezóny do Bahrain-Victorious. Na 10. místě se nacházel Karel Vacek (Tirol KTM), vítěz posledního závodu ze 7. srpna, kde za ním na 2. místě dojel Petr Klabouch z ATT Investments.
Na start dnešního závodu se postavili z českých závodníků pouze Dan a sedmička ATT Investments. Celý den pršelo, přesto se jelo rychle, průměr se pohyboval kolem 45 km/hod. Hodně se nastupovalo, zvláště na úseku širokém sotva na jedno auto, který tvořil zhruba čtvrtinu trati. Občas odjela zajímavá skupina, ale silné týmy Felbermayr, Tirol KTM a Hrinkow si všechno hodně hlídaly.
Teprve dvě kola před koncem se podařilo po cílovém kopci odjet osmi lidem a ti se nakonec utkali o vítězství. Na hrubou sílu do prudkého výjezdu se ukázal nejlepší Dan Turek. Dan od prvního závodu, který vyhrál, vedl tento seriál závodů a dnes tedy svůj náskok navýšil.
"Naši kluci měli závod pod kontrolou, byli u všeho podstatného. Čtvrté místo není špatné, ale ani velký úspěch. Takže za nás přiměřená spokojenost," řekl pro RaodCycling.CZ Petr Kaltofen.
Dan Turek přiblížil závod ze svého pohledu takto: "Snažil jsem se být celý den vepředu. Týmu šlo o celkové pořadí, ale od 7. kola jsme měli jet na hromadnou koncovku. Což se mi moc nechtělo, protože před cílovým výjezdem předcházela ostrá pravá, a pokud by tam přijel celý peloton, tak to bylo buď vyhrát nebo se zabít. Menší skupina byla rozhodně lepší řešení, což se podařilo a vítězství je samozřejmě příjemné."
Na závěr jedna zajímavost: z kuloárů prosákla zatím oficiálně nepotvrzená informace, že by od příštího roku měl Dan Turek jezdit za ATT Investments.