Jelo se na zcela rovinaté trase s dvěma otočkami do protisměru a za čerstvého větru, žádné časovkářské kozy, žádné speciální přilby apod. Takže rovnocenné podmínky.
Bylo to tedy hlavně o schopnosti v krátkém časovém úseku vyvinout maximální sílu. A to umí hlavně sprinteři. Takže vyhrál Govekar z týmu Tirol KTM, který před pár dny dospurtoval při Trofej Poreč na 2. místě. Vítěz Trofej Umag Auer z WSA KTM skončil 5. a náš Tomáš Bárta, druhý z Umagu, byl klasifikován na 8. místě. Rozdíl mezi ním a vítězem činil 2 sekundy.
Skvěle si v prologu vedli borci Swiss Racing Academy včetně Petra Kelemena. Tři z nich se srovnali od 2. do 4. místa a do první šestnáctky se jich vešlo celkem šest! Takže pochopitelně vedou soutěž týmů, i když jen o 6 vteřin před Jumbo-Visma Development, o 8 před kolegy ze švýcarské reprezentace a o 9 před ATT Investments. K Bártovi se totiž započetly časy Michala Schurana a Jana Kašpara, kteří oba ztratili na vítěze 5 sekund. Další čeští jezdci načetli ztrátu od 8 do 14 sekund.
Zítra je na pořadu hodně zvlněná etapa, přičemž od 100. do 120. km se pojede povětšinou směrem vzhůru, pak bude následovat dlouhý a prudký sjezd, po něm přijde na řadu krátký, ale strmější výjezd, a pak už jen zhruba 12 km převážně v klesání k cíli. Takže tentokrát hromadný dojezd není úplně jedinou variantou, ke které může dojít.
„V tom předposledním dlouhém stoupání budeme muset mít nějaké kluky vepředu a zároveň se starat o to, aby Tomáš Bárta měl dobrou pozici do sjezdu. Protože naším prvořadým cílem je, aby došlo na sprinterský souboj a v něm měl opět šanci na úspěch. Předpokládám, že takových týmů, kterým půjde o stejnou věc, tu je víc a jsou dostatečně silné, což podporuje i náš zájem,“ řekl k zítřejší etapě sportovní ředitel Jaromír Friede.