Designéři kol FFWD RAW přišli s novým tvarem a konstrukcí ráfku. Ráfky jsou tvarovány podle aerodynamického profilu LAW Tech tak, aby byly co nejaerodynamičtější a dobře ovladatelné i v bočním větru. Díky preciznímu vrstvení karbonu jsou podle FFWD ráfky o 10 % lehčí než předchozí generace.

520487-FFWD_RAW55_Matt_D5-fb3359-original-1704812660.png

Ráfky mají patku, takže na ně lze nasadit všechny typy plášťů, to znamená pláště s duší, i bezdušové. FFWD nechce své zákazníky omezovat ve výběru plášťů, jako je tomu při použití technologie hookless, která vyžaduje pouze bezdušové pláště a to navíc ne všechny, u některých značek je třeba zjišťovat kompatibilitu. U FFWD RAW nikoliv. Vnitřní šířka ráfku je 21 mm. 

Velkou změnou je použití karbonových drátů, které v FFWD vyvíjeli dva roky. Těžcí a silní cyklisté opakovaně testovali výplet a FFWD nyní stoprocentně věří, že karbonové dráty jsou budoucností zapletených kol. Snižují váhu celého setu a to zejména na obvodu, díky čemuž kola ještě lépe reagují na zrychlení. A navíc jsou i pevnější, a to o 17 %. Karbonové dráty nejsou na ráfcích napevno, takže je lze vyměnit a provádět servis. Niple jsou vnitřní, což zamet, že při centrování výpletu je třeba sundat pláště a pásku.

520468-FFWD_RAW_FrontHub_CeramicSpeed-963508-original-1704812611.png

Použití nových karbonových drátů však vyžaduje také nové náboje. A kola na nejvyšší úrovni by podle FFWD měla být vybavena keramickými ložisky. Doposud FFWD u nejlepších kol využíval náboje DT Swiss 180, ale kvůli nutnosti speciálního upevnění drátů musel vyvinout vlastní náboje, na kterých spolupracoval s výrobcem keramických ložisek CeramicSpeed. Podle FFWD jsou jejich náboje srovnatelné s DT180, ale v některých ohledech jsou ještě lepší, například ložiska v předním kole jsou větší a díky tomu mají menší odpor a déle vydrží.

Kola RAW jsou vyráběna se třemi výškami ráfků - 33 mm, 44 mm a 55 mm. Nejnižší ráfek je ideální do velkých kopců a pro vrchaře, verze 44 je nevšestrannější a model s 55mm ráfky nejaerodynamičtější. Kromě toho si lze vybrat dvě různé vrchní úpravy, matnou verzi a lesklou verzi ráfků. Všechny kola jsou vyráběna v centrále FFWD v nizozemském Zwolle.

528079-FFWD RAW 012_Sonam-fdafc9-original-1709205619.jpg

Jak si kola RAW vedou na váze? Nejlehčí je samozřejmě verze 33, která v páru váží 1350 gramů, čímž se řadí špičku. Model 44 váží 1395 gramů a 55 má 1460 gramů. Všechny tři verze stojí stejně - 62 490 korun za celý set a už jsou k dispozici na ffwdwheels.cz.