Počátek smlouvy by se měl datovat od 1. srpna 2020, tzn. před letošní Tour de France. Froome dosud nepodepsal žádnou smlouvu na příští rok a jeho budoucnost tedy stále zůstává „ve vzduchu“. 

Froome v současné době trénuje ve Francii s malou skupinou svých týmových kolegů z Ineosu. 

Přestup v polovině sezóny by vyžadoval souhlas manažera Team Ineos Dave Brailsforda. Zda by byl ochoten nechat Froome odejít před Tour de France a vytvořit si tak pravděpodobně silného soupeře pro své lídry, není jasné. Brailsford však už v minulosti umožnil silným jezdcům odejít bez finanční kompenzace před skončením smlouvy, jelikož například souhlasil s odchodem Marka Cavendishe v roce 2013 rok před skončením tříletého kontraktu. 

Froom je zatím bez smlouvy na další rok a Ineos zdá se s podpisem dohody nespěchá. Přirozeně tedy vzbudil zájem řady týmů včetně izraelského Start-Up Nation. Froome rovněž diskutoval o své budoucnosti s Rodem Ellingworthem z Bahrain-McLaren. Zájem izraelského týmu je ovšem mimořádný a zdá se, že má dostatek finančních prostředků, na rozdíl od CCC, které také projevilo zájem o služby Frooma, ale nyní spíše bojuje o přežití. I když vyplavalo na povrch, že údajně už našel nového sponzora v podobě americké zdravotní pojišťovny Rally.  

Froomova smluvní situace je velmi choulostivá, protože na přestupovém trhu je více volných lídrů na celkové pořadí Grand Tours. Například bratři Yatesové také nemají na další rok podepsánu smlouvu a nejistá situace kolem týmu Mitchelton-Scott samozřejmě vyvolává spekulace o jejich budoucnosti. 

Simonovi Yatesovi byla před dvěma lety nabídnuta smlouva v Trek-Segafredo, ale tehdy se rozhodl zůstat v původním týmu. Jenže americký tým by měl prostor pro tohoto britského vrchaře, pokud nedojde k dohodě s Richie Portem. 

Pokud by Froome přestoupil do Israel Start-Up Nation, je vysoce pravděpodobné, že tým podepíše další posily, aby zvýšil své šance na celkové vítězství ve významných etapácích Grand Tours nevyjímaje. Z tohoto pohledu se například další borec z Mitchelton-Scott Mikel Nieve jeví jako velmi zajímavá postava, jelikož je všeobecně považován za jednoho z nejlepších domestiků světového pelotonu, zvláště pak v horském terénu. Dalšími potencionálními posilami k Froomovi mohou být bratři Izagirrové, kteří mají v Astaně podepsáno také jen do konce tohoto roku.   

35letý Froome se netají svou snahou pokračovat v závodech i v příštích několika letech. Zároveň se nechal slyšet, že by rád vyhrál popáté Tour de France a zařadil se tak po bok největších postav cyklistické historie. Jenže v jeho současném týmu mu vyrostla velmi silná konkurence, jednak v podobě krajana Gerainta Thomase, ale hlavně Egana Bernala. Kolumbijský megatalent se už stačil vyjádřit, že se nehodlá vzdát svých šancí ve prospěch svých spolujezdců, přestože tým Ineos v současné době plánuje údajně závodit na Tour se třemi lídry. 

Froomova cena na trhu určitě poklesla. V roce 2018 vyhrál Giro a na Tour skončil třetí, ovšem v roce 2019 absolvoval do června 6 etapáků bez výraznějších výsledků a navíc při tom posledním Critérium du Dauphiné při rozjíždění před časovkou jako již poněkolikáté ve své kariře hodně riskoval, nezvládl svůj stroj a za asistence kolegy Wouta Poelse měl těžký pád, který ho až ohrožoval na životě. Trvalo delší dobu, než se vrátil k tréninku, ale jeho současná výkonnost i budoucí schopnost navázat na své největší úspěchy je ve hvězdách. 

Nechme se tedy překvapit, v jakém dresu ho uvidíme, zda bude startovat na Tour a hlavně, jak si ve Francii povede.